Metroid Dread
-
https://opencritic.com/game/11621/metroid-dread
Postin jakelu (ja maailman pelastus) on pahasti kesken, kun jo pukkaa uusi pakkopulla myyntiin!
-
Huh, hetken jo kylmäsi. Ei ollut peli hyllyssä eikä löytynyt varastosta. Olivatkin turvassa kassalla.
-
Tämä peli voi olla monelle hyvä syy hankkia Nintendo Switch, jos sitä ei vielä omista.
-
Yikes! En ole saunaihminen.
Näemmä kakkalaatuisia screenshotteja tuottaa Switch.
-
Vaikkei pitänyt, niin olen alkanut harkitsemaan Switch Pro ohjainta (kuvassa oikealla). Joskos sormet osuisivat paremmin oikeisiin nappeihin.
-
JESH! On huippupeli.
-
Huh, hetken jo kylmäsi. Ei ollut peli hyllyssä eikä löytynyt varastosta. Olivatkin turvassa kassalla.
No nyt sitten oikeasti loppuivat pk-seudun Giganteista 45 € hintaiset Metroid Dreadit. Postin kupeksimana saattaa saada ensi viikon aikana.
-
Vaikkei pitänyt, niin olen alkanut harkitsemaan Switch Pro ohjainta (kuvassa oikealla). Joskos sormet osuisivat paremmin oikeisiin nappeihin.
Jep, Metroidissa nappien kanssa sekoilu helpotti, kun hommasi pro ohjaimen.
Jatkossa varmaankin pelaan Switcin mukana tulleilla joy-con ohjaimilla vain silloin, kun käytän niitä erillään ilman gripiä. Ja toki jos Switchiä käyttää kannettavana, kannattaa joy-conit liittää kylkiin.
-
Normi päivä labrassa...
-
Oletko muistanut käyttää hammaslankaa?
Melko tiukkoja bossitappeluita.
-
Bossitappeluiden vauhti kiihtyy loppua kohden. Pitäisiköhän pelissä olla yläikäraja?
-
Viikonloppuna tulee peliarviota Dreadista.
-
https://www.thegamer.com/metroid-control-scheme-difficulty-anti-ergonomics/
Metroid Dread is probably the hardest Nintendo game on the Switch and arguably the hardest the series has ever been.
...
Metroid Dread’s control scheme is one of the most overwhelming and anti-ergonomic layouts I’ve ever seen, and it doesn’t surprise me at all that people are struggling.En kyllä keksi kontrolleissa mitään vikaa. Itselleni vaan olivat joy-conit liian pienet noin vauhdikkaaseen peliin.
-
Viikonloppuna tulee peliarviota Dreadista.
Ei näy, menikö testaajalta herrmot?
-
Minulla (tai siis Samusilla) pitäisi nyt olla kaikki kyvyt vaan en silti kaikkialle pääse. Kyseessä lienee perinteinen juoksuhyppykikkailu, jonka kaikki hienoudet eivät vielä ole meille auenneet.
-
No nyt alkaa selviämään mitä voi tehdä ja rajoitukset.
Spoilereita https://rot13.com/ :
Abeznnyvfgv whbfgrffn Fnzhf cnexbhenn luqra oybxva abhfhg wn ynfxhg BX inna fcrrq obbfgrevn nxgvibvqrffn aäzä xrfxrlggäiäg inhuqva bggnzvfra.
Fuvarfcnexva xälaavfglxfra wäyxrra ba wbxhara frxhagv (ruxä ivvfv) nvxnn invugnn cnvxxnn raara ynhxnvfhn.
Tarkkaa ajoitusta vaativat vauhdin otot ja launchit. Osa ratkaisuista on kieroja vaan temput kun hiffaa, alkaa homma sujumaan.
-
Phuh, eka alue 100%. Ja toka alue 47%.
Riittää tälle päivälle...
-
Nyt on paha juoksuhyppelehtimispaikka. Toissa päivänä yritin yhtä ja samaa puoli tuntia vaan ei. Aika loppuu, pitäisi saada täydellinen space jump ketju ja loppuun vielä "laskeutumisen" jälkeen oikea ohjaustoiminne onnistumaan.
Ellei ala onnata, niin pitänee välillä jakaa postia...
-
Tänään homma onnistui kolmessa minuutissa. Pitäisi lopettaa ajoissa, jos tahkoaa liian kauan samassa paikassa. Ja sitten jatkaa myöhemmin.
-
Jesh, viisi kahdeksasta (?) alueesta 100%.
Pakko ei ole noin pelata, mutta jos haluaa kerätä kaikki raketit, pommit ja energiatankit, niin sitten kylläkin.