pelaajan ei kannata ostaa LCD töllöä
-
We've All Been Duped by LED LCD's Input Lag vs OLED for Gaming - Here's the Truth
Toivottavasti myös OLED PC monitorit alkavat yleistyä, koska itse en enää yhtään LCD:tä tahtoisi ostaa.
-
@mikropiltti Itsehän käytän edelleen kahta putkinäyttöä. Lagi olematon, liiketoisto täydellinen ja kuva luonnollinen. Oled olisi hyvä valinta muuten, mutta tekniikassa tuppaa olemaan riskinä kuvan kiinni palaminen. Se on aika paljon todennäköisempää tietokoneella kun tv-sisältöjä katsoessa, koska kuvassa on paljon enemmän staattisia elementtejä.
-
@kaj-laaksonen sanoi ryhmässä pelaajan ei kannata ostaa LCD töllöä:
Lagi olematon, liiketoisto täydellinen ja kuva luonnollinen.
Njuu, mutta myös resoluutio on olematon.
Käytän minä välillä hiukka vanhempaan kamaan putkea.
-
OLED töllössäni muuten on jokin "pixel shifter" (en muista millä nimellä) ja se on päällä pelatessa vaan ei leffoja katsoessa. Löytyisi vielä "logonhimmenninkin" vaan sitä en käytä. Ehkä se johonkin HUDin palamiseen voisi auttaa.
Plasmasta kyllä "palamiset" irtosivat ajan myötä, OLEDista ei kokemusta.
-
Unohtui sanoa, että nyt käytössä olevaan LCD:hen ovat kyllä ikkunoiden raamit yms. jämähtäneet kiinni. Ainakaan yön yli ajettu värin/pikselinvilkutin ei auttanut mitään.
Tuppaa olemaan aina sama layout. Tosin onhan tällä näytöllä myös etätyötä nyt pitkään väännetty.
-
"LG 2022 OLED TV Lineup Leaked! 42-inch LG C2 OLED Confirmed."
Liian iso moinen, 32" sopisi pienillä järjestelyillä.
-
Nyt on huhuja uusista pienemmistäkin OLEDeista, ihan PC näyttöinä myytävistä. Tosin ei minua ainakaan kaareva 34" ultrawide matalakuva innosta.
Minun OLED töllössäni on kuvan jämähdystä vastaan esim. se pixel shifter, joka ei pelatessa haittaa, mutta PC desktop käytössä moisen varmaan huomaa heti. Töllö tekee myös ehkä n. vuorokauden käytön jälkeen jotain kuvahuoltoa n. viisi minuuttia kerralla. Ehkä jokin tuollainen toiminto pitäisi OLED PC näyttöä enempi kunnossa.
-
@mikropiltti
Ei huomaa, mutta meikä onkin enemmän multasilmä kuin sinä.
LG C8 65" PC-käytössä ollut jo "vuosia".
-
Iso pöytä sitten.
-
Minulla on nyt n. 50 cm nenästä 31.5" näyttö. Silmiä saa pyörittää, mutta päätä ei välttämättä tarvitse kääntää. Vaan iso töllö on pöydälle nenän eteen aivan liian suuri, oli miten iso pöytä tahansa.
Minun 65" OLED taas on olkkarin seinällä 180 cm nenästä. PC:tä ei ole siihen aikeita kytkeä.
Joskus kyllä mietin jotain minipuuceeta retropelaamiseen, mutta olkkarin hifi kamat vievät aivan liikaa sähköä. Saa jäädä Olkiluoto 3:sta kaipaavat kamat uusille peleille ja leffoille.
-
Sä tarttet oman fissionvoimalan.
-
Alienware AW3423DW
“the new Alienware 34 Curved QD-OLED Gaming Monitor comes with improved OLED reliability and a 3-year premium warranty, including coverage for OLED burn-in, for additional peace of mind.”
En tosin huoli kurvillista matalakuvanäyttöä.
-
Alienwaren lelu tuntuu olevan yhden tempun poni, on kelvollinen vain PC:llä pelaamiseen hämärässä/pimeässä huoneessa. Kaikki muu käyttö sitten sukkaa enempi tahi vähempi.
Minulle ei kelpaa siksikään, että on kaareva tuulettimella varustettu matalakuvanäyttö (en kaipaa outoja mittasuhteita).
-
acer tekee näytöt
-
Ei jatkoon.
-
-
Minulla on ollut vuosia 31,5" 4K monitori ja koko on juuri pop.
-
-
Et mennyt sitten halpaan !?
-
En minä vielä mitään aio ostaa, mutta siis alkaa OLED tietsikkanäytöt (sopivat lähinnä pelaamiseen hämärän sub pixel rakenteensa takia) viimein yleistyä. Tahtonen jotain tyyliin 32" 4K - sitten kun pelejä 4K:llä kelvollisesti pyörittäviä näytönohjaimia saa tyyliin kolmannestonnilla.
Jotkut käyttävät 42" OLED töllöjä (suurempiakin toki) puuceen näyttöinä, mutta ainakin minulle moinen on liian suuri.