Paraneeko Windows 11?
-
Käytän tällä hetkellä Windows 10:tä ja olen siihen tyytyväinen. Luen, että Windows 11 on hieman hitaampi, vaatii muutaman napsautuksen lisää tiettyjen tehtävien suorittamiseen ja siinä on joitain virheitä. Onko minulla hyvä syy päivittää?
Onko Microsoft tehnyt merkittäviä suorituskyky- ja käyttöliittymäparannuksia käyttöjärjestelmiinsä julkaisun jälkeen? Vai tuleeko vain pieniä muutoksia?
Tuleeko kohta, jolloin Windows 11 on selvästi parempi kuin Windows 10?
Luin, että on mahdollista käyttää Windows 11:tä koneissa, joissa ei ole TPM 2.0:aa, mutta Microsoft ei tue näitä asennuksia. Luuletko, että Microsoft tarjoaa lopulta tukea ihmisille, jotka haluavat asentaa Windows 11:n koneisiin, joissa ei ole TPM 2.0:aa?
-
- Ei kannata vielä paitsi jos on hankkimassa uutta konetta.
- Päivityksiä on tullut mutta mitä ne pitävät sisällään on asia erikseen.
- Tuleehan se viimeistään vuonna 2025 kun 10n tuki loppuu.
- Onhan sitä mahdollista käyttää vaikka minkälaisessa pcssä mutta voi vaatia kommervenkkejä.
- Tuskin laitteistovaatimukset muuttuvat.
-
Haiskahtaa tämä vähän problem solved caselta...
-
@vesa-saario sanoi ryhmässä Paraneeko Windows 11?:
Haiskahtaa tämä vähän problem solved caselta...
Satavarmasti on. Jotkut ei vaan malta...
-
Minäkin haluan kommentoida tätä!
-
EVVK onko Problem Solved botti vai ei,
-
Jaa, minua ainakin ärsyttää moiset ja niihin vastailu. Tyhmää puuhaa.
-
Toisella foorumilla saa vastailla oikeasti ärsyttäviin viesteihin jotka on ihan ihmisten kirjoittamia kun he menevät viestiketjuun ja sitten kysyvät jotain johon parhaimmassa tapauksessa on vastattu viimeisimmällä sivulla (ja sitä ennen muutamaan otteeseen) kun nämä käyttäjät eivät viitsi (ymmärrä) käyttää hakua ja sitten nämä uudehkot käyttäjät vetävät herneet nokkaan kun heitä opastetaan.
-
Testasimme: syökö uusi Windows tehot?
Jos olet tilaaja, niin tuo artikkeli valottaa asiaa.Lyhyesti: Vertailussa Windows 10 ja 11 koneiden välille ei syntynyt mitattavaa eroa.
Sovellussuorituskyky:- AMD-prossulla Win 11 oli alle 1% nopeampi
- Intel-prossulla Win 11 oli 2,5% nopeampi
Aikoinaan säädin Windows 10:n mieleiseksi mm. ohjelmalla Winaero Tweaker, onneksi se toimii myös Windows 11:ssa (esim. jos haluaa vanhan/täyden hiiren-oikean-napin valikot takaisin)
Myös O&O ShutUp10++ kattaa Windows 11:sta, joten sekin on saatavilla helpottamaan yksityisyysasetuksia.
-
Ultimate Windows Tweaker säästää ainakin minun hermoja, koska sillä mm. saa pois paljon roskaa File Explorer näkymästä.
https://www.thewindowsclub.com/ultimate-windows-tweaker-4-windows-10