Onko jatkuva lataus hyväksi akulle?
-
Huonontuuko (sähköhammasharjan) akku jatkuvassa latauksessa vai ei?
-
Huonontuu, mutta kuka siitä välittää, kun sähköhammasharja maksaa pari-/kolmekymppiä.
Liian älykkäät harjat kannattaa jättää kaupan hyllyyn.
Lisäksi vaikka olisikin kallis harja, niin senkin akun pitäisi kestää useamman vuoden.
Itselläni tosin akku on yleensä kestänyt pitempään kuin sähköhammasharjan jokin muu osa. (Esim. harjan akseli tai on-/off-kytkin).
Lisäksi hammasharjan kertakäyttö vaatimus on varsin pieni energiamäärältään, niin siinä saattaisi toimia (ehkä) jopa isokokoinen elko. (En tosin ole modannut ja testannut).
-
En harrasta sähköhammasharjojakaan, mutta jos sellaisen laturi/teline olisi kytkettynä kylppärin peilikaapin pistorasiaan, niin ainakaan minulla ei silloin sähköhammasharja olisi jatkuvassa latauksessa. Se yrittäisi ladata vain kun kylppärissä olisi (kaikki ) valot päällä.
Partakoneeni kestää yhdellä latingila varmaan kaksi kuukautta (keskimäärin joka neljäs päivä vaivaudun karvoja raapimaan.). Lataan tyyliin kun akkua on jäljellä viisi prosenttia, en muulloin.
t: eilen hammaslääkärissä, reikiä nolla
-
Mulle hammaslääkäri ehdotti sähköhammasharjan käyttöä (langan käytön lisäksi (evvk)).
Riippu mistä sen sähkärin ostaa ja mihin aikaan, kuten toisaalla sanoin niin Tokmannilla oli alessa Oral-B Pro 2 sähkäri pari kymppiä (normi pikkasen alta 40 euroa) kun Gigantti myy Pro 3sta vajaalla 50 kympillä ja sitten on TODELLA kalliit sähkärit kun hinta on lähes 220 euroa Gigantissa.
-
@marko-forssell sanoi ryhmässä Onko jatkuva lataus hyväksi akulle?:
(langan käytön lisäksi (evvk)).
Sama vika, kerran lankasin viimeisen vuoden aikana. Hammaslääkäri tosin todisti minulle, että lankaimella sahaamalla (ei väkisin runnomalla) hammaslanka liikkuu jopa minun hampaiden väliin ja uloskin saattaa saada ehjänä.
Ostin kokeeksi tällaisia (en tosin noin närästävällä hinnalla ja pussissa on 40 kpl, eikä 38 kpl): https://www.bonusapteekki.fi/Plackers-Original-38-kpl
Tavoitteena on langata kerran viikossa.