Kyselen onko innostusta ostopalveluna toimivalle konseptille
-
Esim et jos halukkaalle tekisin käyttövalmiin (yksilöllisen) asentelut + integrointi työt, sähköposti-, web - palvelimet (SSL suojattuna molemmat) jossa myös cacheeva nimipalvelin + tiedostopalvelin Win/Linux ympäristön käytettäväksi. Tietoturva & spämmi filtteröinti samaan syssyyn, ja oman domaini(e)n hommaaminen ja niiden integrointi ?
Jos niin mitä olisitta valmiita maksamaan moisesta ?
-
No kun pelkkä Win Server lisenssi maksaa maltaita niin siitä tulee aika iso hintalappu.
Asiaa sivuten: http://www.pricewebserver.com/ Hallinta Flashin kautta.
-
Jos niin mitä olisitta valmiita maksamaan moisesta ?
No kun kerran kysyit, niin vastaan etten yhtikäs mitään.
-
Vähän ehkä ohi aiheesta, mutta eikös noi vaadi minkäänlaista ylläpitoa? Paljonko ylläpito maksaa?`
ps. Juuri luovuin vps:stä tarpeettomana.
-
Näissä on vähän aina sekin kuvio otettava huomioon, että mitä sitten jos alkaa homma tökkimään. Jos tarjoaja on joku yksittäinen henkilö, niin edes halpa hinta ei auta, jos systeemit katoaa yx kax bittiavaruuteen tai ylläpito poistuu kuvioista.
-
@mikropiltti No ilmaitteeksi en moista ajatellut, mutta sitä lähinnä, et onko moiselle tarvetta. Tässä välissä tein jo, että tuo olisi .deb paketin asennus käytännössä, se hoitaa kaiken.
-
@kaaleppi__ Ylläpito olisi ostettavissa, tunneista lähtien isompiin paketteihin. Triviaali ylläpitämiseen opastaisin, kuten järjestelmän päivittämisen jne.
-
@paper No tuohon tietty auttaa omatoiminen backuppaus, eli en ole tekemässä pilvipalvelua. .. Asiakas voisi asentaa haluamalleen linux masiinalle.
-
Hei,
Tein kuvauksen mallisen metapaketti-installaation joka osaa säätää komponentit asiakkaan verkkoon.
Lisätietoa: https://paxsudos.fi/
--Lauri Jakku
-
Tietty opastan ja opetan ylläpitämään järjestelmää itse, jos haluaa, se ei ole mitään ihmeempää rakettitiedettä ja tuo sähköpostien DKIM-, DMARC- ja SPF- käsittely vaatii sen, että asiakkaalla pitää jotenkin olla pääsy (joka domaini hotellin asiakaspalvelun tms. huoltoportaalin kautta) DNS-tietueisiinsa, että voi sinne lisätä parit tietueet.
DKIM-, DMARK- ja SPF- loitsut joita asiakkaan tulee käyttää, tuo mun härdelli generoi valmiiksi, ei ole muuta kuin kut'n'pastee domaini(e)n tietueisiin lisätä. Mutta ilman noita, niin spämmiä voi tulla ja mikä pahinta, itse saattaa joutua mustalle-listalle, jolloin palvelut voi lopettaa viestien lähetyksen asiakkaan domaini(e)n alta.
Jos itse haluaa säätää, niin https://mxtoolbox.com/ on oiva työkalu tarkistamaan kaiken olevan kunnossa ja ettei domaini ole luokiteltu spämmääjäksi.
Jos asiakas haluaa, niin voin auttaa noitten laittamisessa kuntoon, joittenkin domaini-hotellien kautta onnistunee itse, joissain pitää pyytää ko. palvelun asiakaspalvelusta apuja. Itselläni on Louhi:n hotellissa, jota suosittelen varauksetta, ja siellä onnistuu homma viidessä - kymmenessä minuutissa.
-
Vanha tunnus näkyy olikin voimissaan, ja en hoksannut. Mutta olen siis "Jamppa Jostain".
Koko asennuksesta on video nähtävissä, yhdellä otolla installaatio tapahtuma ja toiminnan testaaminen. Aikaa kului tuohon suunnilleen vartti.
-
@marko-forssell Olen tehnyt siis linux-palvelin ohjelmistojen automaatio asennnuspaketin, joka kyselee detailit asiakkaan ympäristöstä säätääkseen itse ohjelmistojen asetukset kohdilleen ja generoi DNS-tietueet laitettaviksi domaini(e)n tietoihin, mm. DKIM, DMARC ja SPF tekniikkojen käyttäminen vaatii ulkoisen DNS palvelimeen tietueet lisätä.
-
@paper Jos asiakas toivoo, niin opastan (voisin tehdä oikeestaan video oppaat joutessani) miten lisätään/poistetaan käyttäjä postijärjestelmästä oikeaoppisesti.
-
@mikropiltti Vaikka Linux onkin ilmainen, niin omalle työlleni, että tein moisen härdellin, joka säästää huomattavasti ylläpidon aikaa ja hermoja, niin kyllä siittä jotain haluan. Tuota judanssia kehittäessä paloi aikaa aikalailla. Mut nyt se on timanttista tavaraa.
-
Toki, vaan esim. minä en silti maksa mitään, koska teen itse. En myöskään tuppaa luottamaan muihin omien masiinoitteni osalta.
Julma totuus on, että myös firmojen luotto tuppaa olemaan heikkoa yksittäiseen toimijaan. Ja tarjoamasi kuvio ei normisurffarillekaan ole suunnattu.
Itselläni on Louhi:n hotellissa, jota suosittelen varauksetta, ...
Juuri muuten oli duunissa tapaus, jossa louhi.net lähettävä sähköpostipalvelin (ilmeisesti hostatuille asiakkaijle tarkoitettu) oli päässyt Talosissa "paskalistalle". Taisi olla jokin whm-alkuisista (nyt ei enää ole punaisella top listalla).
https://talosintelligence.com/reputation_center/lookup?search=louhi.net
-
@mikropiltti hmm, ok, voisin tehdä tuosta härdellistä ilmaisen, kupongilla, niin olisi showcasena. Ja keskittyä muihin juttuihin joita mulla on työnalla.
Kupongilla 'softatutustumistarjous' saa kerran per käyttäjä valmispakettituotteen ilmaiseksi.
Kiitoksia palautteesta! Ilman palautetta on kuin sokkona sohis
..