112SUOMI apps
-
Tämän asentamista suositellaan.
Kokeilin eilen ja samantien poistin.
Hyvä varmastikin olisi asentaa, mutta ...
tulee kysymystä peräjälkeen eikä loppua...en jaksanut loppuun saakka edes edetä.
Jäi näkemättä tuleeko kaiken jälkeen maininta "VALMIS".Pitäisi olla yksinkertaisempi ja vain oleellisimmat mukana.
Voisiko Mikrobitti tehdä pelkistetyn ohjeen?
-
Kysymysten määrää riippuu ainakin osin luurin käyttiksestä.
Itse en muista muuta kuin oman puhelinnumeron kysymisen ja luvan GPS:n käyttämiseen (sallin sovelluksen käytön aikana).
-
Pysäytin 112 appsin, nollasin asetukset ja käynnistin (luurissa Android 12):
112 kysyy lupaa sijaintitietoon, ok
android kysyy milloin moinen 112:lle sallitaan, minun valintani on while using the app
android kysyy sallitaanko 112:lle puhelut, allow
android/google ruinaa tarkempaa jäljitystä, minun valintani on no thanks
112 kysyy puhelinnumeroani, syötän sen (varmuuden vuoksi kv-formaatissa +358...)
112 kysyy liikennenotifikaatioista, ei kiinnosta ja dismissaan
112 ruinaa, etten sallinut sijainnin jatkuvaa käyttöä, juu en salli dismissaanValmista tuli. Vaan joka kerta kun 112:n käynnistää:
android/google ruinaa tarkempaa jäljitystä, minun valintani on no thanks
112 ruinaa, etten sallinut sijainnin jatkuvaa käyttöä, juu en salli dismissaanSopii minulle, en tod.näk. 112:ta tarvitse. Käyn kuitenkin vielä säätämässä androidin asetuksista niin, ettei 112:lta poisteta oikkia, vaikken sitä käyttäisi (remove permissions if app is unused kohdasta täppä pois).
-
Kiitos!
Neuvosi rohkaisee kyllä ainakin kokeilemaan uudestaan.
Iphone on käytössä.
-
Tuossa ollaan vähän metsässä, tuossa 112:n rajoittamisessa.
Sen on tarkoituskin olla tunkeileva, koska pahan paikan tullessa miten muuten pelastajat löytää avuntarvitsijan luo jos tämä ei pysy vaikka puhumaan tai muuten kommunikoimaan?
Jos kyseessä on aito sovellus tietenkin ja appulakauppaan voinee siinä suhteessa luottaa.--CLIP--
Sovellus hätäpuheluihin ja -paikannukseen. Vaaratiedotteet puhelimeesi.112 Suomi on mobiilisovellus hätänumeroon soittamiseen ja hätäpaikannukseen. Sovelluksen keskeisin hyöty on, että avunsaanti hätätilanteessa nopeutuu.
112 Suomi -sovelluksen lisäpalveluihin kuuluvat päivystysnumerot kiireettöm
--CLIPEND--
-
Epäilen, että jos pystyn 112:n käynnistämään, pystyn pari uinutustakin kuittaamaan. GPS siis on päällä, kunhan sovellus eka käynnistyy.
-
Jos luurissa olisi GPS kaiken aikaa päällä, niin silloin siitä ei ole mitään hyötyä hädän hetkellä, kun akku olisi kuitenkin tyhjä. GPS nielee varsinkin sisätiloissa akun kuiviin nopsaan.