asiaa tietoturvasta
-
mulla tuli punainen tausta jossa valkoinen kolmio ja huutomerkki jossa piste että on havaittu uhka jos poistat tartunnan tai verkko sivuston suojauksen käytöstä tietokoneesi vioittuu no mulla on acerin kannettava ja sitten tämä joulukuun12 päivä lahjaksi saatu acerin keskusyksikkö jonka äiti joululahjaksi osti ja maksoi 1799e rauta ja sitten huolenpito palvelu jossa gigantti auttaa etätuella ja sitten tuoteturva gigantin joka korvaa jos jotain rautaa menee rikki niin tosiaan se uhka ilmoitus tuli tässä uudessä acerin keskusyksikössä ja olen sekä acerin kannettavaan että uuteen acerin pöytätietokoneeseen saanut valmistajalta usb palautus median jonne voin koneen käynistyessä kun suojannut setup eli biosin salasanalla ja suojannut bootti valikon salasanalla niin voin bootti valikon kautta palautus medialla hätä tilanteessa palauttaa tehdas asetukset tosin siinä menettää kaikki koneen ohjelmat ja ajurit ja pelit ja tiedostot niin kysymys kuuluu että jos koneeseen siis uuteen acerin merkkimikroon jossa olen päivittänyt windows11pro ja on eset smart security premium tietoturva kolmen vuoden lisenssillä niin miten tuolainen haittaohjelma ja tai virus kun ilmoituksessa sanottiin jos poistat tartunan saaneen tietodoston ja poistat koneen verkkosivuston suojauksen tietokoneesi vioittuu niin tietysti mulla on gigantin tuoteturva joka korvaa rikki menneen suorittimen ja emolevyn ja muistit ja näytönohjaimen ja kaiken ja mulla on kaikki windowsin suojatut täysillä on käytönvalvonta täysillä kun sitä suositellaan jos vierailee tuntemattomilla sivustoilla ja on ytimen eristys päällä ja on järjestelmän lisäasetuksista tietojen suorittamisen estämistoiminto päällä kaikille ohjelmille ja tiedostoille ja sellainen asetus päällä joka estää mahtolliset ei toivotut otottamattomat toiminnot ja siitä estä lataukset ja estä sovellukset eli maineeseen perustuva suojaus niin jos on oikein vakava virus tai haitta ohjelma niin voiko se tuhota mun tietokoneen laitteistonkin niin että konetta kun on tuoteturva pitää käyttää gigantin huollossa jotta ne lähettää sen acerin huoltoon joka laittaa uudet osat viruksen tai haittaohjelman rikkoneille vai rikkooko se vain käyttöjärjestelmän jos näin saan kyllä asennus medialla bootti valikosta palautettua tehdasasetukset se tuli se ilmoitus uhka estetty kun koitin poistaa eset suojauksen ja asentaa yhten kotimikron etunurkan ohjelman jolla optimoitaan järjestelmä kotimikro kyllä väittää että ohjelmat etunurkassa on turvallisia ja ne on testattu useita kertoja tietoturva ohjelmilla niin kun poistin esetin päältä ja asensin ohjelman ja otin sen käyttöön ja laitoin esetin päälle niin ohjelma hävisi koneesta ja tuli se uhka ilmoitus josta otin print screen niin pitäisikö mun olla huolissaan vai voiko kyseessä olla jopa väärä hälytys
-
kun ei tosiaan viitsis palauttaa tehdas asetuksia kun koneella on 5 pelisovellusta ja jo steamissa 225 peliä ja origin 58 peliä ja muissakin on pelejä niin menettää ne ja joutuu uudestaan lataan ja menettää ohjelmat ja ajurit ja kaiken
-
Tuo ensimmäinen viestisi on luvalla sanoen kammottava luettava. Tekisitkö siihen kappalejaon, kiitos. Laitathan myös lauseisiin pisteet.
-
Kuten androinikko sanoi niin kappalejako ja pisteet auttaisi lukemisessa.
Kotimikron suosittelemiin ohjelmiin en kyllä välttämättä koskisi.
Jos pääset koneelle joka on pöpövapaa niin voisit tehdä sillä koneella boottaavan virustutkintalevyn/tikun ja sitten käynnistät oman koneesi sillä ja annat sen käydä koneen läpi. Toki tuntuu että paras keino olisi viedä kone johonkin alan liikkeeseen tutkittavaksi (toki maksaa).
Myös sen ruutukaappauksen näyttäminen auttaisi.