kohta entinen vakuutusyhtiö



  • Minun vakuutusyhtiö luulee, että siirrän asiani sähköpostin varaan. No en todellakaan!

    Ellei soppari ja lasku jatkossakin tule normipostissa, vaihdan vakuutusyhtiötä tai lopetan vakuutukset kokonaan.

    En aio tehdä yhtään mitään tämän suhteen. Paitti pukkaan kirjeen paperinkeräykseen.

    0_1652985662894_vakuutus1-800.jpg

    0_1652985671911_vakuutus2-800.jpg



  • @mikropiltti Miksi e-lasku ei kelpaa? 🤔



  • No ensinnäkään minulla nyt vaan ei ole aikeita alkaa luomaan tilejä sinne tänne, esim. vakuutusyhtiölle tai sähköyhtiölle. Ja paperi toimii paljon kivuttomammin kuin sähköinen härdelli, omistan viivakoodinlukijan.

    Putkirempan evakon ja osoitteenmuutoksen aikana Posti pakotti ottamaan käyttöön jonkin sähköisen laskupalvelun. Se toimi kunnolla kerran kolmesta ja irtisanoin homman välittömästi muutettuani takaisin kotiin. En vaan tuhlaa aikaani moiseen paskaan, jonne pitää vieläpä muistaa yrittää kirjautua laskuja etsimään.

    Paperilla tulevat laskut jopa muistan maksaa. Kiinteän hintainen yhtiövastike on ainoa automaagiseksi säädetty lasku, muita automaattiveloituksia en hyväksy.

    Laskuni ovat vähäisiä:

    yhtiövastike, lasku ja yhtiökokouksen päätökset tulevat paperilla kerran vuodessa*
    vakuutukset, lasku ja vakuutusehdot paperilla tulevat kerran vuodessa
    sähkölasku paperilla tulee kerran kolmessa kuukaudessa
    nettilasku paperilla tulee kerran kolmessa kuukaudessa*
    luottokorttilasku menee sähköisenä suoraan verkkopankkiin (Postin paskakikkaretta ei ole välissä)

    Lopussa oleva * meinaa, ettei ole mahista sähköiseen laskuun.

    Palkkakuitti ja verotusjutut tulevat himaan paperilla. Palkkakuittia en suostunut muuttamaan sähköiseksi, koska olisi pitänyt tehdä tunnus johonkin järjestelmään. Verojutut unohdan, ellei tule paperilla. Verokuviot kyllä korjaan ja täydennän sähköisesti.

    Jonnin aikaa sitten korjautin laserdisc soittimeni. Pyysin laskun sähköpostilla, pistivät paperilla palautuspakettiin.



  • Kaikkihan nämä jotain yrittävät:

    Oletko jo ladannut Minun Telia -sovelluksen?

    Minun Telia on helppo itsepalvelukanava, jossa muokkaat palveluitasi ja tarkastelet laskujasi missä ja milloin vain.

    Juu en. Kyseessä on "ilmainen" taloyhtiönetti, johon en osta sentilläkään mitään xtraa.



  • Ja se laskujen maksaminen ei vaadi mitään moista, ilmoitat vain pankissasi (jota en tiedä, mutta esim. Osuuspankissa menee ihan ilmoittamalla) että tältä laskuttajalta vastaisuudessa e-lasku ja joka on mahdollisuus maksaa automagik ellei ole itse asettamaasi määrää suurempi.

    Itsellä ei yksikään lasku ole ollut enää paperisena ja kaikki ovat menneet automagik, ainoastaan vuokranantajalla oli ohimeneviä vaikeuksia systeemiensä kanssa.

    Mitään sinuntelioita, -elisoja tai -dnaita ei tarvita kuin jos tahdot tarkastella sitä laskua paperimuotoisena näyttösi ruudulla ja lisäksi sama on mahdollista myös pankissa.



  • Luepa lappu: "laula meille sähköpostiosoitteesi" & "kirjaudu Oma Pohjantähteen".

    Lisäksi Postin e-laskusysteemi (jonka kautta laskut tulivat nettipankkiin) oli liian paska.



  • Tätähän se on. Joka hiton asia on pian hoidettava jonkun portaalissa, eikä sähköpostilla. Joka paikkaan siis oma tunnus ja salasana ja jokainen portaali on uniikki ja joudut aina pähkäilemään miten niitä käytetään. Ja kunhan vielä vaateeksi tulee kaksivaiheinen tunnistus, niin olet vielä luurin ja numeron orja. Hidasta, turhauttaa ja ketuttaa.



  • @paper

    Joo ja sitten on samat salasanat ja tunnukset kaikissa niin kun 1 korkkautuu niin sitten menee muutkin.



  • Kun ei mene perille, niin ei mene!
    Kaiken tuon voi hoitaa (verkko)pankissa ilman mitään eri portaaleja.
    Jos siitä laskun tahtoo paperille, sen kuin tulostaa sieltä pankista.

    Kun kaiken voi hoitaa automagik.

    Valitaan se pankki oikein niin asiat hoituu, tosin taitanee olla niissä oikeastaan aika vähän eroja.

    Yksityis- ja yritysasiakkaan välillä on enemmän eroa ja sitä ei pitäne tähän asiaan sotkea.



  • @vesa-saario

    No ainakaan OP Pohjola ei ehdota kaikille laskuille että vaihdetaanko E-laskuksi.