kohta entinen vakuutusyhtiö
-
Luepa lappu: "laula meille sähköpostiosoitteesi" & "kirjaudu Oma Pohjantähteen".
Lisäksi Postin e-laskusysteemi (jonka kautta laskut tulivat nettipankkiin) oli liian paska.
-
Tätähän se on. Joka hiton asia on pian hoidettava jonkun portaalissa, eikä sähköpostilla. Joka paikkaan siis oma tunnus ja salasana ja jokainen portaali on uniikki ja joudut aina pähkäilemään miten niitä käytetään. Ja kunhan vielä vaateeksi tulee kaksivaiheinen tunnistus, niin olet vielä luurin ja numeron orja. Hidasta, turhauttaa ja ketuttaa.
-
Joo ja sitten on samat salasanat ja tunnukset kaikissa niin kun 1 korkkautuu niin sitten menee muutkin.
-
Kun ei mene perille, niin ei mene!
Kaiken tuon voi hoitaa (verkko)pankissa ilman mitään eri portaaleja.
Jos siitä laskun tahtoo paperille, sen kuin tulostaa sieltä pankista.Kun kaiken voi hoitaa automagik.
Valitaan se pankki oikein niin asiat hoituu, tosin taitanee olla niissä oikeastaan aika vähän eroja.
Yksityis- ja yritysasiakkaan välillä on enemmän eroa ja sitä ei pitäne tähän asiaan sotkea.
-
No ainakaan OP Pohjola ei ehdota kaikille laskuille että vaihdetaanko E-laskuksi.
-
Tänään sitten aloitin irtisanomisrumban. Puhelimessa ei kuulemma onnaa, portaaliin pitää mennä. Pistin sinne postia ja kysyin miten homma onnaa ilman portaalia.
Tämä menee ihan tasan kuluttaja-asiamiehelle tms. saakka, ellei irtisanoutuminen onnistu ilman jotain hilkatin portaalia.
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä kohta entinen vakuutusyhtiö:
Tämä menee ihan tasan kuluttaja-asiamiehelle tms. saakka
OIKEIN!
-
No kuluttaja-asiamies (tai no pitäisi olla lainausmerkeissä) sanoo että asia ei vaadi puuttumista tai sitten antaa pelkän kehotuksen että asiakkuuden irtisanominen pitäisi olla mahdollista muillakin tavoilla ja tuon kehotuksen firma sitten ohittaa.
-
@marko-forssell
Kyllä muuten ehdottaa, jos laskuttajan zydeemit siihen taipuu.
-
"Sähköpostilla riittää irtisanominen tietojen kera."
Onnistuu siis ilman portaalia. Noilla on käytössä Deltagonin suojattu sähköposti, sinne pukkasin.
Sähköpostiton mummo olisi homman hoitanut perinteisellä kirjeellä. Vuotuiset muutokset kertovan vakuutuskirjan lopussa lukee: "Näiden maksunkorotusten ja sopimusehtojen muutosten vuoksi voi irtisanoa vakuutuksen milloin tahansa kirjallisesti."
-
Niin jos taipuu ja jos välittää kehotuksista/ehdotuksista. Tuntuu että kun lukee uutisia Kuluttajalautakunnan jne päätöksistä niin ei firmat niitä niin vain tottele.
-
Koko sopimus laitettu päättymään vakuutuskauden loppuun.
Sitten pitäisi arpoa uusia vakuutuksia. Tuo irtisanottu oli kallis ja siinä oli mukana turhaa sälää. Riittää peruskotivakuutus ja -tapaturmavakuutus.
Yhtä jo kattelin vaan ei voi vielä tehdä sopparia kun eivät anna alkamispäivää säätää tarpeeksi kauas. Konttoreita löytyy, mutta pitää vielä selvittää, ettei viestintä ole sähköpostin varassa.
Huonolla tsäkällähän kaikki voisivat vaikka tuputtaa appsia luuriin. Ei kai vakuutusta ole pakko voida ostaa. Peruspankkipalvelut kai takaa joki laki.
-
Ainoa pakollinen on autovakuutus jos omistaa auton joka on liikenteessä (ei sitä vakuutusta toki kaikki hanki ja sitten kun käy mälli niin .......).
Jos taasen on yrittäjä niin sitten pitää olla jokunen vakuutus (kuten edellä niin jotkut ei niitä hanki).
-
Samoin vuoralaiselta saatetaan vaatia kotivakuutusta.
-
Totta mutta ellei vaadita niin sitten ei tartte.