kohta entinen vakuutusyhtiö
-
Minun vakuutusyhtiö luulee, että siirrän asiani sähköpostin varaan. No en todellakaan!
Ellei soppari ja lasku jatkossakin tule normipostissa, vaihdan vakuutusyhtiötä tai lopetan vakuutukset kokonaan.
En aio tehdä yhtään mitään tämän suhteen. Paitti pukkaan kirjeen paperinkeräykseen.
-
@mikropiltti Miksi e-lasku ei kelpaa?
-
No ensinnäkään minulla nyt vaan ei ole aikeita alkaa luomaan tilejä sinne tänne, esim. vakuutusyhtiölle tai sähköyhtiölle. Ja paperi toimii paljon kivuttomammin kuin sähköinen härdelli, omistan viivakoodinlukijan.
Putkirempan evakon ja osoitteenmuutoksen aikana Posti pakotti ottamaan käyttöön jonkin sähköisen laskupalvelun. Se toimi kunnolla kerran kolmesta ja irtisanoin homman välittömästi muutettuani takaisin kotiin. En vaan tuhlaa aikaani moiseen paskaan, jonne pitää vieläpä muistaa yrittää kirjautua laskuja etsimään.
Paperilla tulevat laskut jopa muistan maksaa. Kiinteän hintainen yhtiövastike on ainoa automaagiseksi säädetty lasku, muita automaattiveloituksia en hyväksy.
Laskuni ovat vähäisiä:
yhtiövastike, lasku ja yhtiökokouksen päätökset tulevat paperilla kerran vuodessa*
vakuutukset, lasku ja vakuutusehdot paperilla tulevat kerran vuodessa
sähkölasku paperilla tulee kerran kolmessa kuukaudessa
nettilasku paperilla tulee kerran kolmessa kuukaudessa*
luottokorttilasku menee sähköisenä suoraan verkkopankkiin (Postin paskakikkaretta ei ole välissä)Lopussa oleva * meinaa, ettei ole mahista sähköiseen laskuun.
Palkkakuitti ja verotusjutut tulevat himaan paperilla. Palkkakuittia en suostunut muuttamaan sähköiseksi, koska olisi pitänyt tehdä tunnus johonkin järjestelmään. Verojutut unohdan, ellei tule paperilla. Verokuviot kyllä korjaan ja täydennän sähköisesti.
Jonnin aikaa sitten korjautin laserdisc soittimeni. Pyysin laskun sähköpostilla, pistivät paperilla palautuspakettiin.
-
Kaikkihan nämä jotain yrittävät:
Oletko jo ladannut Minun Telia -sovelluksen?
Minun Telia on helppo itsepalvelukanava, jossa muokkaat palveluitasi ja tarkastelet laskujasi missä ja milloin vain.
Juu en. Kyseessä on "ilmainen" taloyhtiönetti, johon en osta sentilläkään mitään xtraa.
-
Ja se laskujen maksaminen ei vaadi mitään moista, ilmoitat vain pankissasi (jota en tiedä, mutta esim. Osuuspankissa menee ihan ilmoittamalla) että tältä laskuttajalta vastaisuudessa e-lasku ja joka on mahdollisuus maksaa automagik ellei ole itse asettamaasi määrää suurempi.
Itsellä ei yksikään lasku ole ollut enää paperisena ja kaikki ovat menneet automagik, ainoastaan vuokranantajalla oli ohimeneviä vaikeuksia systeemiensä kanssa.
Mitään sinuntelioita, -elisoja tai -dnaita ei tarvita kuin jos tahdot tarkastella sitä laskua paperimuotoisena näyttösi ruudulla ja lisäksi sama on mahdollista myös pankissa.
-
Luepa lappu: "laula meille sähköpostiosoitteesi" & "kirjaudu Oma Pohjantähteen".
Lisäksi Postin e-laskusysteemi (jonka kautta laskut tulivat nettipankkiin) oli liian paska.
-
Tätähän se on. Joka hiton asia on pian hoidettava jonkun portaalissa, eikä sähköpostilla. Joka paikkaan siis oma tunnus ja salasana ja jokainen portaali on uniikki ja joudut aina pähkäilemään miten niitä käytetään. Ja kunhan vielä vaateeksi tulee kaksivaiheinen tunnistus, niin olet vielä luurin ja numeron orja. Hidasta, turhauttaa ja ketuttaa.
-
Joo ja sitten on samat salasanat ja tunnukset kaikissa niin kun 1 korkkautuu niin sitten menee muutkin.
-
Kun ei mene perille, niin ei mene!
Kaiken tuon voi hoitaa (verkko)pankissa ilman mitään eri portaaleja.
Jos siitä laskun tahtoo paperille, sen kuin tulostaa sieltä pankista.Kun kaiken voi hoitaa automagik.
Valitaan se pankki oikein niin asiat hoituu, tosin taitanee olla niissä oikeastaan aika vähän eroja.
Yksityis- ja yritysasiakkaan välillä on enemmän eroa ja sitä ei pitäne tähän asiaan sotkea.
-
No ainakaan OP Pohjola ei ehdota kaikille laskuille että vaihdetaanko E-laskuksi.
-
Tänään sitten aloitin irtisanomisrumban. Puhelimessa ei kuulemma onnaa, portaaliin pitää mennä. Pistin sinne postia ja kysyin miten homma onnaa ilman portaalia.
Tämä menee ihan tasan kuluttaja-asiamiehelle tms. saakka, ellei irtisanoutuminen onnistu ilman jotain hilkatin portaalia.
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä kohta entinen vakuutusyhtiö:
Tämä menee ihan tasan kuluttaja-asiamiehelle tms. saakka
OIKEIN!
-
No kuluttaja-asiamies (tai no pitäisi olla lainausmerkeissä) sanoo että asia ei vaadi puuttumista tai sitten antaa pelkän kehotuksen että asiakkuuden irtisanominen pitäisi olla mahdollista muillakin tavoilla ja tuon kehotuksen firma sitten ohittaa.
-
@marko-forssell
Kyllä muuten ehdottaa, jos laskuttajan zydeemit siihen taipuu.
-
"Sähköpostilla riittää irtisanominen tietojen kera."
Onnistuu siis ilman portaalia. Noilla on käytössä Deltagonin suojattu sähköposti, sinne pukkasin.
Sähköpostiton mummo olisi homman hoitanut perinteisellä kirjeellä. Vuotuiset muutokset kertovan vakuutuskirjan lopussa lukee: "Näiden maksunkorotusten ja sopimusehtojen muutosten vuoksi voi irtisanoa vakuutuksen milloin tahansa kirjallisesti."
-
Niin jos taipuu ja jos välittää kehotuksista/ehdotuksista. Tuntuu että kun lukee uutisia Kuluttajalautakunnan jne päätöksistä niin ei firmat niitä niin vain tottele.
-
Koko sopimus laitettu päättymään vakuutuskauden loppuun.
Sitten pitäisi arpoa uusia vakuutuksia. Tuo irtisanottu oli kallis ja siinä oli mukana turhaa sälää. Riittää peruskotivakuutus ja -tapaturmavakuutus.
Yhtä jo kattelin vaan ei voi vielä tehdä sopparia kun eivät anna alkamispäivää säätää tarpeeksi kauas. Konttoreita löytyy, mutta pitää vielä selvittää, ettei viestintä ole sähköpostin varassa.
Huonolla tsäkällähän kaikki voisivat vaikka tuputtaa appsia luuriin. Ei kai vakuutusta ole pakko voida ostaa. Peruspankkipalvelut kai takaa joki laki.
-
Ainoa pakollinen on autovakuutus jos omistaa auton joka on liikenteessä (ei sitä vakuutusta toki kaikki hanki ja sitten kun käy mälli niin .......).
Jos taasen on yrittäjä niin sitten pitää olla jokunen vakuutus (kuten edellä niin jotkut ei niitä hanki).
-
Samoin vuoralaiselta saatetaan vaatia kotivakuutusta.
-
Totta mutta ellei vaadita niin sitten ei tartte.