Router nurin - alkoi ongelmat



  • tervehdys

    Router kyykkäsi ja ostin uuden. Tein kaikki kuten ohjeissa kerrotaan. En pääse mihinkään ohjeissa kerrottuun sivuun, jossa voisin tehdä muutoksia routteriin.

    Ongelmat:
    Yllämainittu
    Puhelin ja Tab menevät hyvin nettiin, mutta läppäri ei. Joudun joka kerta tekemään puhelimesta hotspotin ja kytkemään läppärin puhelimeen - ja voila - läppärikin menee nettiin. Hämmentävää..

    Cromecast ei lähde toimimaan, pitäisi tehdä joku muutos routterin asetuksiin, mutta kun en pääse routterin sivulle.

    TP Link on routteri. Laitoin vko sitten meilin valmistajalle vaan eivät vastaa.

    Taloyhtiön netti on DNA ja heiltä tuli hetki sitten sms, jossa kertoivat että routteri pirtäisi muuttaa siltaavasta reitittäväki - en pääse sivuille. HERMOT MENEE:)

    Pekka



  • Hommahan tuppaa toimimaan siten, että ensin selvität verkkopurnukan hallintaosoitteen (tyyliin 192.168.0.1, tuppaa lukemaan tarrassa ja/tai manuaalissa). Siltä varalta, että se on muutettu oletuksesta, voi purnukan yleensä resetoida.

    Sitten säädät tietokoneesi samaan aliverkkoon eli annat sille IP:ksi vaikkapa 192.168.0.10 (muulla ei periaatteessa tässä vaiheessa ole väliä). Lopuksi kytket tietsikan LAN portista kaapelin johonkin purnukan LAN porttiin ja otat tietsikan selaimella yhteyttä kohteeseen http://192.168.0.1 (https ei liene käytössä noissa).

    Voi olla, että yllä mainittu on retrosedän höpinää ja homman voisi tehdä jollain uudella insinöörikikalla, mutta kerrottu tapa toimii kotona ja töissä.



  • Onko läppärissä verkkoasetuksissa että hakee IP-osoitteen jne suoraan?

    Kait siinä TPssä on nappula jolla sen voi resetoida?

    Toisekseen kytke läppäri verkkokaapelilla kiinni ja sitten yritä päästä sinne reitittimen hallintasivulle (ohjeet manuaalissa), voipi olla että ei niitä asetuksia pääse muuttelemaan langattomalla.

    Jollei mukana tule ohjekirjaa (-läpyskää) niin sitten haet sen TP Linkin sivulta jollakin koneella ja sitten alat tavaamaan sitä.



  • @mikropiltti Kun sinne sivulle ei pääse missä voisi tehdä määrityksiä - kuten kirjoitin. ei löydy tuota osoitetta



  • Voisit toki kertoa faktojakin:

    mikä tietokoneesi IP on (ja käyttis)
    mikä purkin URL on olevinaan (IP versio)
    mikä TP Link purkki on käytössä
    onko koneen ja purkin välillä piuha LAN porteissa
    onko purkille tehty factory reset (siltä varalta, että joku on tehnyt muutoksia)



  • @pekka-kunnas

    Ihka uuden ostit vai edellisen omistajan palauttaman vehkeen? Noilla on eroa kuin yöllä ja päivällä pahimmassa tapauksessa.

    Asia olisi ratkennut jo varmaan jos olisit lukenut ohjekirjan jossa selitetään kuvilla ja tekstillä purkin käyttöönotto, jollei sitä ohjekirjaa ole niin sitten se on asiakaspalautus minkä ostit (todennäköisesti) ja myyjäliike on sitten ollut huolimaton.



  • Kiitos kaikille neuvoista.



  • No, onkos ongelma ratkennut?



  • @vesa-saario

    Veikkaus on että ei. Asia olisi toki selvinnyt pulittamalla tietyn summan DNAlle ja tämän asentaja olisi hoitanut asiat kuntoon nopeammin kuin täällä kyselemällä.