Ilmaista ja "ilmaista"

• GOG antaa ilmaisen digitaalisen sarjakuvan (eli pdf-tiedoston todennäköisesti) mutta asiassa on pikku mutka:

Please note that you are required to own Horizon Zero Dawn™ Complete Edition on GOG.com to be able to purchase and play Horizon Zero Dawn Digital Comic.

Eli se siitä ilmaisuudesta. "Ilmainen" sarjakuva maksaisi 25 euroa (eli n. euron per sivu jos on normisarjakuvan mittainen).

• Miten lie teknisesti naitettu itse pelin, jos ollenkaan vaan eihän tuossa sarjiksessa ole mitään järkeä, ellei tiedä mitä pelissä tapahtui. Ja minulle digitaalisarjiksen arvo on aina muulloinkin tasan nolla.

• @mikropiltti

Tuskin mitenkään on naitettu vaan kertoo jonkun peliin liittymättömän tarinan pelin hahmoilla tai sitten on joku tarina ennen pelin tapahtumia.

• En tiedä onko sama digitaalinen kirja, mutta jos pelisi on hankittu Steamin kautta, niin sen saa ilmaiseksi:
    Horizon Zero Dawn Vol. 1: The Sunhawk Digital Comic

Se merkitään Horizon Zero Dawn pelin lisäosaksi, eikä omaksi "peliksi".
    Anna Steamin päivittää peli ja tuon PDF-tiedoston voi avata pelin asennuskansiosta.

Olisi tuon sivulla on selvemmin että se on ilmainen pelin omistaville.. ei kaikille.

• Minä omistan kyseisen pelin, missä PDF häh? 😮

No oikeasti en sillä mitään tee, mutta näemmä fyysisen version omistajia sorsitaan.

• @onemember

Ainoat pelit mitä olen GOGista ja Steamista hankkinut on ne ilmaiset joten ei sarjakuvaa ennenkuin HD on ilmaisjalussa (eli ei vuosiin).

• @mikropiltti

Tottakai syrjitään, jos hankkii pelin Steamin jne kautta niin pääsee halvemmalla ja saa "lisäreitä".

• Ei kuule pääse halvemmalla, jos hankkii DRM storesta. Fyysisiä versioita tuppaa usein saamaan halvemmalla kuin DRM kikkareita. Tämä tosin pätee lähinnä konsoleihin, koska PC pelien fyysiset versiot alkavat olla harvinaisuus tietääkseni.

Lisäksi kun OSTAN pelin itselleni, voin vaikka myydä sen ja saada rahaa takaisin. Voin myös lahjoittaa tai vaihtaa pelin. Ja parasta on, että pelini senkus toimivat (en hanki online moskaakaan), vaikka kaikki storet vedettäisiin alas.

• Ainoat pelit mitä olen GOGista ja Steamista hankkinut on ne ilmaiset joten ei sarjakuvaa ennenkuin HD on ilmaisjalussa (eli ei vuosiin).

Epic ei kelpaa? Nehän jossain vaiheessa jakeli ilmaislainoja minkä kerkisivät.

• @mikropiltti

Yhä jakelee mutta kun haluavat puhelinnumeron (ainakin kertaalleen) mutta ei kiinnosta jakaa sitä kaikkialle (toki voisi tuota (ja kuukkelia) varten hankkia prepaid-liittymän). Humblekin jakeli/jakelee mutta ne pelit menetin kun en tajunnut että ne pitää kahteen kertaan "rekisteröidä" (ensin Humblessa ja sitten lisätä Steam-avain Steamissä), jos olisi ollut Humblen jakama F1-peli niin tuskin olisin aloittanut Titan Questia.

Työkaveri on innokas pelaaja ja ennen Ukrainan sotaa pelasi ja hankki Epicistä noita ilmaispelejä (hankkinee yhä) ja katseli kun erinäiset striimaajat pelasivat pelejä (esim. 1 hyvinvarustettu neitokainen ja muut (miehiä) pelasivat mm. Forzaa).