YLE Arenan suorat lähetykset ei toimi tietokoneessa
-
Minulla on ollut pari kuukautta tilanne kaikissa tietokoneissa, että Ylen arenan suorat lähetykset ei toimi. Kun avaan arenan ja sieltä ruorat, niin tulee vain musta ruutu ja siinä lukee, että ”Hups, jotain meni vikaan ja sisältöä ei voi avata”. Olen kokeillut sitä kolmessa koneessani ja kaikissa sama juttu, myös kaikissa selaimissa. Kävin testaamassa asiaa kaverin luona hänen koneillaan ja siellä asiat olivat kunnossa . Minulla oli läppäri mukana, joka on samanlainen ja samaan aikaan ostettu kuin kaverin kone, ja kokeilin, josko vika olisi verkossa, mutta samassa kaverin verkossa minun läppärini ei edelleenkään toiminut. Joten kysymys kuuluu, Mikä vika minun koneisiini on tullut.
Arenan ohjeissa on kommentti, että tällainen voi tapahtua vanhemmissa älytelevisioissa. Koska arenan kuvan laatua on parannettu muuttamalla lähetyksen taajuutta 50 kuvaan sekunnissa ja vanhemmat telkkarit ei pysy perässä. Siinäkään ei mainittu tietokoneita. Päin vastoin, annettiin ymmärtää, että vian voi kiertää Cromecastilla peilaamalla puhelimen tai tietokoneen kuvaa telkkariin.
Jouko
-
Ei hajuakaan (toimii jopa Linukalla). Ehkä YLEllä olisi ideoita (en tiedä kysyitkö jo vaiko vain luit jotain ohjetta):
Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 8-17. Voit antaa palautetta sivuston kautta tai kysyä apua YleBotilta.
https://asiakaspalvelu.yle.fi/s/?language=fi
-
@jouko-halonen Päällä oleva VPN estää Yle Areenan lähetysten näkymisen.
-
Kiitos. Niin näyttää olevan. En osannut epäillä, kun se on aikaisemmin toiminut, vaikka VPN on monta vuotta ollut päällä. Nyt toimii kun ottaa sen pois päältä.
JoukoP.S. Lähetin palautetta Arenaan viime viikolla, mutta vastausta ei ole tullut.
-
Kohta 2. VPNn käyttö estetty tekijänoikeudellisista syistä.
Lisäksi F-Securen foorumilla oli juttua viime vuonna että Areena ei toimi Freedomella.
Toki tuo on varmaan kierrettävissä mutta se on taasen jonkin toisen foorumin aihe.
-
Lisäksi F-Securen foorumilla oli juttua viime vuonna että Areena ei toimi Freedomella.
Eikös tuota joskus jopa kaupattu jenkki Netlifixin katsomiseen? Lienee jo torpattu.
https://www.f-secure.com/fi/home/articles/what-is-a-vpn
Itse en kyllä keksi VPN:lle käyttöä ja se ei oikein sovi yhteen kiinteiden julkisten IP-osoitteidenkaan kanssa.
-
"Itse en kyllä keksi VPN:lle käyttöä"
Sinä et asukaan Venäjällä haluten ylipäänsä oikeata valtion propagandasta vapaata tietoa ...
-
No joo Netflix on yrittänyt torpata VPNää käyttävät mutta ei ole siinä onnistunut niin hyvin kuin olisi halunnut.
On VPNstä hyötyä mm. siinä että jokin sivu ei toimi EU-IPllä vaan vaatii Jenkki-IPn tai jos haluaa kiertää valtiovallan sensuurin (itänaapurimme, Pohjois-Korea, Kiina, ........).
Myös jos haluaa peitellä netinkäyttöään niin siinäkin se auttaa (siis jos sivu toimii VPNn kautta) tai sitten ostaa peli Jenkkikaupasta kun muualla sitä ei myydä (muistaakseni yritit ostaa jotain peliä Jenkkikaupasta mutta se ei toiminut täältä käsin vaan piti mennä proxyn kautta).