tietoturva asiaa

• mikä näistä on paras tietoturva jota kannattaa käyttää mulla on tällä hetkellä jos en uutta osta lisenssit eset smart security premium ja avast premium security ja f-secure total ja harkitsin nortonin ostoa ja harkitsen edelleen mutta mikä näistä mihin mulla tällä hetkellä on lisenssi on paras tietoturva ja meneekö norton 360 premium turvallisuutessa noitenkin joihin mulla jo lisenssi eelle koska ainakin mikko hyppönen sanoi että f-secure on parhain suomalaisille käyttäjille että tunnistaa parhaiten suomessa tulevia tietoturvauhkia ja nytkin oli estänyt multa yhten haitallisen sivun tosin samaan pystyi norton kun käytin sitä sen aikaa ennenkö ilmainen kokeilu aika olisi sunnuntaina päättynyt niin mikä noista on paras eset vai avast vai f-secure ja kannattaako harkita nortonin ostoa kun siinä tulisi oma palomuuri vai onko f-secure jopa parempi vaikka siinä joutuu tyytyyn windowsin omaan palomuuriin

• Minulla on ollut 25 vuotta Linux ja mitään xtra tietoturvaa en ole kaivannut. Toki päivitykset rullaa ja palomuuri on päällä sekä järkeä omassa päässä.

Jos käyttäisin Winukkaa netissä, niin taitaisin nykyään tyytyä sen omiin tietoturvakilkkeisiin.

• Muistaakseni Norton osti juuri Avastin joka on ostellut muita kilpailijoita aikaisemmin.
    Itse käytän F-Securea eikä ole pahaa sanottavaa.
    Muistathan käyttää vain yhtä virustorjuntaa kerrallaan ettei kone mene solmuun kun useampia on yhtäaikaa päällä.

• Ainakin vielä jokunen aika sitten Winukan oma pöpöstin pystyi olemaan osin päällä samaan aikaan kuin esim. F-Secure. Vaan kaksi reaaliaikaista skannauskoneistoa samaan aikaan voi jo mennä mielenkiintoiseksi.

Yhdessä "erityisympäristössä" pyöri aiemmin sekä Malwarebytes (kun sen vielä sai pelkällä alkup. perustoiminnolla) sekä Bitdefender skannaten aivan kaiken mahdollisen. Ja tuolta kun tavara siirtyi eteenpäin, skannattiin se vielä eri tuotteilla.

Wikipedia:

Malwarebytes is primarily a scanner that scans and removes malicious software, including rogue security software, adware, and spyware. Malwarebytes scans in batch mode, rather than scanning all files opened, reducing interference if another on-demand anti-malware software is also running on the computer.

Noin ennen vaan enää ei saane ostaa eikä pysty kai asentamaan vain tuota osuutta eli hei hei sille. Ja jo aiemminkin sai kikkailla asennusjärjestyksen kanssa.