ilmeisen mahdotonta kysellä S-Pankista mitään
-
Yritin udella tietääkö S-Pankki jotain siitä, että adyen.com kyselee heidän asiakkaidensa käyttäjätunnuksia ja salasanoja.
Verkkopankin postimerkin kokoiseen bottichattiruutuun sain jotain kirjoitettua ja sitten systeemi heitti minut pihalle. Aiemmin asiakaspalveluun pystyi lähettämään viestejä vaan eipä näemmä enää. Tosin kyseinen osuus verkkopankista tuntuu toimivan miten sattuu.
Sitten lähetin sähköpostia osoitteeseen turvallisuus@s-pankki.fi vaan mitäpä he kertovatkaan: Huomioithan, että lähettämääsi sähköpostiin ei vastata.
Ei helvetti! Rahat patjan alle?
-
Tai sitten soittaa asiakaspalveluun josta voi hyvässä lykyssä saada jonkun langan päähän tunnin-parin jonottamisen jälkeen (joka sitten näkyy puhelinlaskussa). Voi kokeilla myös yhteydenottolomaketta tai kokeilla visiittiä jossakin toimipisteessä (Epsoossa on jokunen).
Tai sitten rahat patjan alle (jos löytää konttorin josta saa rahat nostettua) ja jättää tilille sen verta että laskut tulee maksettua ja jää pikkasen tilille.
-
Adyen is a Dutch payment company that allows businesses to accept e-commerce, mobile, and point-of-sale payments. It is listed on the stock exchange Euronext
Mahtaako tuossa olla sen isompaa juonta?
-
Paikka voi olla luotettu maksujen välittäjä vaan miksi se kyselee minun S-Pankin käyttäjätunnusta ja salasanaa!?
Homma on aina muulloin toiminut niin, että minut ohjataan S-Pankkiin tunnistautumaan. Tuskin minä edes käyttöehtojen mukaan saan tunnuksia muualle vuotaa.
-
Verkkopankkitunnukset ja laitteeseen ladattu S-mobiilin tunnistaminen ovat henkilökohtaisia. Niitä ei saa osittainkaan luovuttaa tai antaa tiedoksi sivulliselle henkilölle, vaikka kyseessä olisi perheenjäsen, eikä erilliselle sovellukselle tai palvelulle.
-
Juu ei saa mutta silti niitä annetaan huijareille, veljenpojille, jne.
Edesmennyt äitinikin syyllistyi siihen antamalla pankkitunnuksensa mulle, tosin vain siksi aikaa että maksoin hänen laskunsa.
Näemmä tuo Adyen on muutaman kotimaisen firman verkkokaupan (ja liudan ulkomaisia) maksuvälityksen takana eli vissiin Adyen hoitanee verkkokaupan maksuvälitystä ja sitten kyselee pankkitunnuksia.
Kysele lisää että mites käyttöehdot ja Adyen sopivat yhteen ja muuta.
-
Lienee peli menetetty. Myös amazon.de halua minun laulavan S-Pankin tietoni muualle, tässä tapauksessa modirumille:
-
En tullut kattoneeksi että minne Amatsooni levitti Visa Debittiä kun kaukon tilasin.