subbari hiljeni
-
Pirkules, vaimeni Kratosin mättöäänet (God of War läpipeluut kesken)! Ilmeisesti subbarin vahvari sanoi työsuhteen irti. Ei tuo ole tainnut olla minulla kuin 10 vuotta, mörrr...
Pitää toki tsekata mikä mättää, ruuvejakin oli pirkuleesti:
-
Eipä saa tolkkua. Kysyin huollosta samasta paikasta (https://pulttikanava.fi/), joka korjasi LD-soittimeni (https://bitcrush.io/laserwiki/index.php/Pioneer_CLD-D704).
Koko pömpeliä en kyllä postita, toivottavasti pelkkä vahvari on OK.
-
Ui, pölyä! Koko pömpeli on 90 cm korkea.
-
Vastasivat:
Kyllä pelkän vahvistin/virtalähdemodulin toimittaminen riittää, ei tarvita itse kaiutinelementtiä.
Nyt paketissa matkalla huoltoon.
-
Otti aikansa, mutta nyt jytää taas!
-
Mikä oli vikana ja paljonko huolto maksoi? Nykyään jokaisen laatulaitteenkin kanssa joutuu melkein pohtimaan sen "kannattaako korjata vai ostaa uusi" -valinnan.
-
@olli-vänskä-mb sanoi ryhmässä subbari hiljeni:
Mikä oli vikana ja paljonko huolto maksoi? Nykyään jokaisen laatulaitteenkin kanssa joutuu melkein pohtimaan sen "kannattaako korjata vai ostaa uusi" -valinnan.
Joo ei pahemmin kannata korjailla...
... itse korjautin Mixerin, kun sen päälle tipahti hylly. Jostain syystä se ei oikein tykännyt siitä.
Kyselin musiikkikaupasta, että missähän voisi yrittää korjauttaa.
Itse myyjä ei tiennyt, mutta eräs asiakas koppas pallon, ja tiesi erään nyrkkipajan.
Ensin korjaaja sanoi, että hän ei korjaa, mutta sitten kerroin vian, ja kuinka se oli tullut, niin yhdessä arveltiin, että mikserin äänenvoimakkuuden säädin olisi mennyt rikki.
Näillä spekseillä se suostui sittenkin ottaa laitteen huoltoon. Todellisuudessa mixerissä riitti kun vähän taivutteli potentiometrin kiskoa s.e. potentiometrissä taas tulee järkeviä arvoja (eli säätö toimisi). No hän vähän taivutteli potentiometrejä (kopan sisältä), ja johan rupesi mölyä tulemaan ja säädöt vastasivat toivottuja arvoja.
Kyseinen laskutti reilu ½ sataa €. Sen jälkeen on mikseri palvellut moitteetta. Sen jälkeen olen vähän huolellisemmin kiinnitellyt hyllyt seinään, ettei tule turhia tuhoja.
-
Vika: "Virtalähde oli kärvähtänyt, siihen piti vaihtaa uudet trankut ym oheiskomponentit."
Maksut: osat 18 €, työ 59 €, postit 2x 16 €
Uusi vastaava subbari: 1300 €