God of War reboot

• Olen nyt parina päivänä ehtinyt pelata vuoden 2018 God of Waria ja tähänastisen perusteella kyseessä on erittäin onnistunut reboot. Viimeinen perinteinen peli "God of War: Descension" (oikeesti Ascension) oli menossa aivan väärään suuntaan ja tuntui paljolti joltain aneemiselta Tomb Raider kopiolta.

Pätsäämätön fyysinen PS4 versio toimii PS5:lla 4K@60Hz.

• Ekaa kertaa GoW pelissä on kartta vaan valitettavasti eivät osanneet tehdä kelvollista. Tarjolla on ainoastaan karkea kartta ulkoalueista ja sen zoomaustoiminto on lähinnä huono vitsi.

Myös oma sijaintini kartalla merkataan isolla lätkällä, joka peittää allensa muita merkkejä. Pois ei toki moista saa tieltä ei.

• Pelissä voi tehdä ja päivittää vaikka mitä sälää, vaan ei kiinnostanut. Päivitin pysyvät kilkkeet tyyliin kirves ja jouskari. Pojalle ostin yhden "haarniskan" (sharp shooter garb tjsp.). Itse käytin vain mitä löysin,

Ajattelin, että alan päivittämään lisukkeita sitten kun olen löytänyt tarpeeksi hyvät, joihin materiaaleja tuhlata. Eikä ollut mitään syytä päivittää normi tarinaa pelatessa. Jokunen lisäjuttu oli liian vaikea (ellei liian tosissaan jaksanut tapella).

Sama juttu omien skillsien (paremmat tappelutaidot tjsp.) kanssa, en päivittänyt läheskään kaikkea kun en keksinyt mitään syytä. Rahaa ja exp pointseja on vaikka huru.

No äsken sitten huomasin pistäneeni loppubossin päiviltä, jäi päivitykset tekemättä. Loppujen lisukkeiden pelaaminen saattaa vaatia nippeleiden päivityksiä monessa vaiheessa, vaan enpä tiedä kiinnostaako enää.

Outo peli, jos päivitysrumbaa tarvitaan vain post gamessa. Normaalilla vaikeustasolla pelasin.

• Sain aika äkkiä reippaasti paremmat kamat vaan ei kiinnosta enää pelata, peli kun on läpi.

Juuri tästä syystä nitistin Tales of Arisessa kaiken mahdollisen ennen loppubossia. Sen jälkeen ei enää olisi kiinnostanut.

God of Warissa olisi voitu kertoa selkeästi, että nyt alkaa lopputappelut, josta ei enää pääse säätämään sitä ja kolmatta. Vaan ei.

• @mikropiltti

Ei tuollaista voi yksinpelissä kertoa mutta yksinpelattavassa mörpissä kylläkin kerrotaan että jos menet tuonne niin takaisin ei ole tulemista (ainakaan ennen tehtävän suorittamista).

• Miksei voi kertoa? Jos aloitat tämän tehtävän, paluuta ei ole. Ei se sen kummempaa vaadi.

Nyt olen pelannut Ragnarökia jonnin tuntia. Ensi töikseni Googlasin missä on "point of no return".

• Vaikka ilmankin pärjää, niin on tämä PS5 DualSense latausteline ollut hintansa väärti. Ns. tehokäyttö toki vaatii, että omistaa vähintään kaksi ohjainta.

Ja pahimmillaan tyhjenee ne kaksi ohjainta illassa. Tuo lataustelineviritys lataa nopeamminkin kuin minun USB-C -laturit. Lisäksi parempi kun ei pistä piuhaa PS5:n ja ohjaimen väliin, tulee huonolla tsäkällä konsoli pöydältä alas ja silloin se kyllä on entinen.

• @mikropiltti

Ei vaadikkaan mutta ei sitä tekijät (julkaisija) silti halua kertoa.

• Tooodella ärsyttävää Ragnarökissä kun Kratos läähättää kävellessäkin. Liekö paapalla lähtö lähellä.

• Ja nyt matkassa on sydänvikainen jättiläinen tms. Jatkuva ääh-puuh-krääh paikallaan seistessäkin.

Idioottimaista äänisuunnittelua!

• Ragnarökin kartta on melkein yhtä aneeminen kuin aiemmassakin pelissä. Välillä on aivan hukassa.

Tässä on tullut jopa tehtyä pari haarniskasettiä side questien materiaaleista. Samaten pysyviä kamoja olen päivittänyt vaan muunlainen säätö ei ole kiinnostanut.

Skillseihin riittäisi hyvin XP:tä, mutta kaikkien nappula- ja ohjainkombojen muistaminen ei onnistu.

Jokunen bossi on vaatinut, että pelaa liian tosissaan. Ja eroon niistä ei pääse kesken questin. Metroidissa oli mielestäni kinkkisempiä bosseja vaan siinä ei kamera häirinnyt pelaamista (kun on lähes aina sivulta kuva).

• Tooodella ärsyttävää Ragnarökissä kun Kratos läähättää kävellessäkin. Liekö paapalla lähtö lähellä.

Pakko oli hiljentää puheen äänenvoimakkuutta ja nyt sitten ei kuule kunnolla.

Idioottimaisella läähätyksellä pilaavat peliä. Toivottavasti äänisuunnittelija(t) vaihtaa burgeribaariin hommiin!

• Ensi töikseni Googlasin missä on "point of no return".

Ja nyt kun en vaan löydä kaikkia kartalle merkattuja juttuja, Googlasin taas. Aikaani hukkasin, post game juttuja.

Ja kun on hiukka intoa kamoja parannella, näyttää peli bugaavan. Ilmeisesti olen menettänyt osan "saaliista". Muutakin bugia on ollut, vaan ei mitään fataalia.

• @mikropiltti

Yhdessä RPGssä oli ominaisuus että jos pisti tavaraa liikaa samaan paikkaan (pinoon) niin sitten tavaraa tuppasi häviämään (sai mahdollisesti takaisin jos toimi riittävän ajoissa ja piti pinot pienempinä (kääröt, taikasauvat, miekat, jne omissa pinoissaan riittävän kaukana toisistaan) ja pinoja riitti kun tavaraa tuli kerättyä vaikka aseistamaan ja varustamaan vaikka kaikki elävät). Toinen viehkeä ominaisuus oli että jos oli liikaa taikaesineitä portaalin vieressä niin sitten kun ryhmä meni riittävän lähelle portaalia niin siitä ryhmästä tuli aika näkymätön.

• Noin, sain tarpeekseni ja aloitin ragnarökin. Ai että jytisee kun subbari on taas kehissä!

• Läpi män, kahtoo jaksaako post gamea. Ainakin Forspokenin voi unohtaa.

• Pitäisiköhän tämäkin Ragnarök viimein hoitaa:

0_1675010767308_ragnarok.jpg

• @mikropiltti

Pelkkä Thor vai kaikki nuo?

Jälkimmäisessä tapauksessa vaatii "muutaman" session eli epätodenn'köinen.

• Kaikki Thor mukaan lukien. Tuo on Marvel rästiosastoni.