Voi veen DNA

• "Muutoksen myötä liittymäsi tiedonsiirron lataus- ja lähetysnopeuksien vaihteluvälit päivittyvät nykyisestä 100/10 Mbit/s vastaamaan uuden liittymän ominaisuuksia 100/25 Mbit/s. "

Ja hinta nousee 1.5 eurolla ilman että hyöty kasvaa, toki latailen Megatavun kokoisia kuvia yhdelle sivustolle (usein kymmeniä) mutta niiden nopeampaan siirtämiseen tuo muutos ei auta mitään sillä sivustolla on rajoitettu latausnopeus sivustoon päin.

• Voi veen Lissu:
    --CLIP--
    28.2.2023 asti

1.3.2023 alkaen
    Kuukausimaksu

11,99 €/kk

14,99 €/kk
    Netin nopeus

1 Mbit/s

5 Mbit/s
    Netin käyttöä Suomessa, Pohjolassa ja Baltiassa

rajattomasti

rajattomasti
    Netin käyttöä muissa EU- ja ETA-maissa

11 Gt/kk

14 Gt/kk

--CLIPEND--
    Itse olisin valmis säilyttämään vanhan hinnan sillä ehdolla että nopeus säilyy entisenä.
    Pahoittelen taulukkoa, suoraan copypastettu

• Oliskin, vaihtoehdot kun ovat hyväksy tai irtisano (jäisi jäljelle taloyhtiölaajakaistan perusnopeus (nousee myös siinä tuo uppi-nopeus) joka on puolet siitä mitä Lissun ADSLstä sain). Samassa kirjeessä (sähköpostissa) mainostettiin 200 Megan liittymää (200/10 mutta kaiketi tuokin nousee /25ksi) joka nyt maksaa karvan verran alle 16 euroa), hyödyttää niitä jotka siirtävät rutkasti tavaraa pilveen (ml. some).

• @vesa-saario kirjoitti: "Itse olisin valmis säilyttämään vanhan hinnan sillä ehdolla että nopeus säilyy entisenä."
    Kaikki mainitut "parannukset" ovat yhtä tyhjän kanssa. Päätavoite operaattoreilla näyttää olevan hintojen korottaminen, joka yritetään verhota mainituilla "parannuksilla", jotta asiakkaat eivät irtisanoisi sopimustaan.
    Jotain ristiriitaista Markon ja Vesan viesteissä kuitenkin on: ensin kerrotaan tiedonsiirtonopuden olevan 100 Mbit/s. Seuraavassa viestissä netin nopeus on vain 1 Mbit/s. Voisitteko kertoa vielä, onko enää edes ollut vuosiin myytävänä 1 Mbit/s:n tai 5 Mbit/s nopeuksia?

• Meidän taloyhtiönetti (kustannus upotettu yhtiövastikkeeseen ja eroon ei pääse vaikkei käyttäisikään) on 50/50 Mbit/s (lisärahalla saisi lisää nopeutta) ja se riittäisi minulle luultavasti aivan hyvin.

Vaan kun haluan ajella palvelimia yms., tarvitsen aivan erilaisen nettiliittymän. Se on nyt 200/100 Mbit/s. Nopeus on vain osa hintaa puketissa, jossa on julkiset ja kiinteät IP:t sun muuta. About satanen kuussa menee.

• @pertti-savimäki

Puhelinliittymä Lissulla ja DNAlla 5 Megainen maksaa vajaa 16 egeä ja Telialla 0,5 Megainen 12 euroa.

• @marko-forssell sanoi ryhmässä Voi veen DNA:

@pertti-savimäki

Puhelinliittymä Lissulla ja DNAlla 5 Megainen maksaa vajaa 16 egeä ja Telialla 0,5 Megainen 12 euroa.

Mulla on DNA:lla 10 Meganen 15 €/kk, joka on jokin tarjous vielä voimassa elo- tai lokakuuhun saakka. Kyllä se nyt nippa nappa riittää omalle käytölleni.