Hiiren toiminta muuttui - miten korjata?

• Muutama viikko sitten hiiri alkoi käyttäytymään omituisesti: selaimessa ja ilmeisesti kaikissa sovelluksissa näyttö jää rullaamaan. Esimerkiksi facebookissa kun laitan hiiren osoittimen vaikka "tarinat" kohdan päälle, niin alkaa rullaus eli pyörittää niitä kuvakkeita vinhaa vauhtia. Sama homma myös excelissä eli näyttö lähtee vyörymään vinhaa vauhtia tai kuvankäsittely ohjelmissa.. ylipäätään kaikissa.
    Päättelin, että hiiri on viallinen ja kokeilin toisella langattomalla.. mutta ongelma vain jatkui. Ostin sitten johdollisen USB-hiiren, niin sama juttu. Eli onkohan vika windowsissa? Ja mitenkähän tämän voisi korjata?

Olen asetuksista tutkinut hiiren asetuksia, mutta en ole sieltä saanut vikaa paikallistettua.

PC on Lenovon Thinkstation S30
    Windows 10 pro, versio 22H2

Avusta ja ohjeista äärimmäisen kiitollinen 🙂

• @erkki-kuure sanoi ryhmässä Hiiren toiminta muuttui - miten korjata?:

Lenovon Thinkstation S30

Olet varmaan kokeillut toista USB-porttia, mutta kysytään nyt sitten kuitenkin ?

Entä loppuuko rullaus, jos poistat sen aikana hiiren portista ?

• Kiitos kommentista! Olin vaihtanut usb porttejakin, mutta ei vaikutusta. MUTTA tänään kävi niin, että kone meni totaalisen jumiin, ei reagoinut mihinkään. Ainoa keino päästä tilanteesta eteenpäin, oli koneen virtojen katkaisu, pitämällä virtakytkintä pitkään pohjassa. Ja.. tämän jälkeen tämä sitkeä ongelma KORJAANTUI! Hieno homma! Mutta mistähän mahtoi olla kyse?

• Olipa erikoinen vika 🤔

• @erkki-kuure sanoi ryhmässä Hiiren toiminta muuttui - miten korjata?:

Kiitos kommentista! Olin vaihtanut usb porttejakin, mutta ei vaikutusta. MUTTA tänään kävi niin, että kone meni totaalisen jumiin, ei reagoinut mihinkään. Ainoa keino päästä tilanteesta eteenpäin, oli koneen virtojen katkaisu, pitämällä virtakytkintä pitkään pohjassa. Ja.. tämän jälkeen tämä sitkeä ongelma KORJAANTUI! Hieno homma! Mutta mistähän mahtoi olla kyse?

Taisi siinä olla jokin bitti poikittain ...
    Voisi siinä ajaa jotain järjestelmätestejä...
    Monista linukoista löytyy ainakin muistitestit, jonka voisi ajaa.
    Lisäksi voisi tutkailla kiintiksen smart-tietoja, löytyykö sieltä apuja.
    Ehkä voisi päivittää UEFI:n ?

Kaikki nämä ovat arvailuja...