windows12
-
tuleeko windows12 vuoden 2024 lopulla niinkö on sanottu ja loppuuko windows11 tukiaika vuonna 2025 kuten on sanottu
-
Ai että! Jos näin käy, alkavat firmatkin ehkä viimein tulla järkiinsä ja dumppaavat Winukan.
-
Siitä vasta spekuloidaan että tuleeko vai ei. Tuskin Win11 vielä tuolloin loppuu vaan viime vuoden version tuki loppuu tuolloin.
-
tarviiko windows12 varten taas uuden koneen nykyinen kone maksoi 1799e ja on joulukuun12 vuonna 2021 ostettu vai voiko olla että windows13 tai windows14 vaatii jo uutta rautaa että microsoft tekee taas jotain päätöksiä että pitää olla joku turvasiru mitä ei ole vielä myytävissä emolevyissä ees olemassa
-
No, ei haittaa vaikka tulisi mitä tahansa prosessori-/emolevyvaatimuksia.
Sehän tarkoittaa vain, että sitten minulle tulee mahdollisuus ostaa halpoja epäkurantissa olevaa rautaa omaan linukkatarpeisiini.
-
Jos joku uusi turvasiru olisi tulossa niin siitä olisi uutisoitu.
-
Mikkis luulemma haluasi moisen käyttäjien ihon alle. Ja suoralaskutus rullaamaan toki.
-
No sen haluaisi aika monet firmat, moni valtiovalta, jne. Joillakin on mikrosiru ranteessa ihan vapaaehtoisesti (kuten joillakin on firmojen logoja tatuoituna jossain päin kehoa).
Rautapäivityksistä: Mun XP-rauta on yhteensopiva vielä Win10n (en ole asentanut mutta ajurit saisi halutessaan ladattua) kanssa mutta Win7-rauta menee wanhaksi kun Win10n tuki loppuu (Linuxin saa mutta jokunen softa vaatii Windowsin) eli tuskin MS alkaa antamaan yhtä pitkää rautatukea seuraaville Windowseille kuin ns. XP-raudalla on (toistakymmentä vuotta) eli veikkaisin että joka kolmannessa vaadittaisiin vaadittaisiin uutta rautaa.
-
mun kone on ostetty 2021 joulukuun12 päivä acerin predator merkkimikro maksoi 1799e niin tuleeko siinä toimiin windows12 minusta pitäisi kun on tpm 2.0 ja uefi bios ja suojattu käynistys biosista päällä
-
Liian aikaista sanoa, kun tarjolla ei ole vielä oikein muuta kuin spekulaatiota! Mutta jos mukana on jotain raskasta tekoälyhuttua ja muuta uutta ominaisuutta, niin todennäköisesti muutaman vuoden kuluessa laitevalmistajat keksivät käyttäjille vahvat syyt koneen päivittämiseen.
@mobiili-mies sanoi ryhmässä windows12:
mun kone on ostetty 2021 joulukuun12 päivä acerin predator merkkimikro maksoi 1799e niin tuleeko siinä toimiin windows12 minusta pitäisi kun on tpm 2.0 ja uefi bios ja suojattu käynistys biosista päällä
-
Kaiketi ellei tule TPM 3.0aa ja ellei Win12 vaadi 11/12 sukupolven Inteliä/AMDn vastaavaa. TPM 2.0 on jo "hiukan" vanha eli mene ja tiedä tuleeko siihen päivitys.