Jumittaako Flash koneen + muuta keskustelua Flashista
-
@androidikko sanoi ryhmässä Jumittaako Flash koneen + muuta keskustelua Flashista:
Miksi ihmeessä Iltalehden Gameli-sivu (https://www.iltalehti.fi/gameli), jolla on pelkkiä Flash-pelejä, on edelleen pystyssä?
Tuottaa rahaa, ei sen kummempaa.
-
Supernova SWF on 1 keino kiertää Flashin loppuminen mutta 1. se on vain Kuukkelin selaimelle (tai siihen pohjautuville) ja 2. arvostelut eivät ole kovin mairittelevia.
-
@marko-forssell Se tuskin on virallista Flashia turvallisempi, vai mitä? Itse kyllä ajattelin lopettaa Flash-sisällön käytön kokonaan vuodenvaihteessa puhtaasti turvallisuussyistä. Jo nyt käytän sitä todella satunnaisesti.
-
Tarpeeseen olen Flashia käyttänyt satunnaisesti varmaan kerran viimeisen viiden vuoden aikana.
-
Se onko tuo supernova turvallinen vai ei (esim. kongregate suosittelee sitä joidenkin flash-pelien yhteydessä).
-
Turvallisuus riippunee siitä mitä kilkkeellä tehdään. Jos pelataan arkistoituja Flash pelejä, lienee OK. Selainlaajennuksena lienee murhaa.
Jokin arkistointiratkaisu ziljoonalle Flash pelille tarvitaan. Saattaa kulkea myös nimellä emulaattori.
-
Flash projector toimii lienee hamaan ikuisuuteen asti mutta sitten pitäisi löytää jostain se peli.swf-urli jotta sitä voi pelata ja fp ei taida auttaa mörppien kanssa, samoiten joku hieman wanha portable-selain (esim. kuukkeli chrome portable) toimii ainakin niin kauan kuin itse sivusto pyörii sillä selaimella.
-
-
38000 on pisara meressä.
-
Eiköhän tuo ole hyvä alku.
-
On mutta kun Flash-pelejä lienee miljoona niin kiirus tulee.
-
Vieläköhän Nettikoneessa on läskipelejä? Keväällä vielä oli. Käytän opetuksissa eri pelejä ja siellä noihin on vielä törmännyt.
-
@paper sanoi ryhmässä Jumittaako Flash koneen + muuta keskustelua Flashista:
Vieläköhän Nettikoneessa on läskipelejä? Keväällä vielä oli. Käytän opetuksissa eri pelejä ja siellä noihin on vielä törmännyt.
Korjataan sen verran että Pelikoneessa, ei Nettikoneessa. Eli pelikone.fi
-
Pelikoneen Flash-pelit siirtyvät Arkistoon ja ovat siellä pelattavissa: https://pelikone.fi/content/flash_tiedote
-
@androidikko sanoi ryhmässä Jumittaako Flash koneen + muuta keskustelua Flashista:
Pelikoneen Flash-pelit siirtyvät Arkistoon ja ovat siellä pelattavissa: https://pelikone.fi/content/flash_tiedote
Ok, kiitti vinkistä.
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä Jumittaako Flash koneen + muuta keskustelua Flashista:
On niillä Linux Readerikin, päivitetty viimeksi ties milloin.
Eipä ole enää. Livestream käyttää yhä Flashia soittimessaan, kun palvelua käyttää Linuxilla Firefoxin kautta (Chromium-pohjaiset selaimet muistaakseni käyttävät HTML5-soitinta)...
-
Joskos poistaisit sen Flashin, niin toiminee HTML5 siinäkin sitten.
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä Jumittaako Flash koneen + muuta keskustelua Flashista:
Joskos poistaisit sen Flashin, niin toiminee HTML5 siinäkin sitten.
Näköjään toimii. Jos asennan Flashin uudelleen Mintin ohjelmistolähteistä, jaellaanko Flashin poistava päivitys tukiajan päätyttyä (ts. käyttäytyykö uusi asennus samalla tavalla kuin järjestelmän asennuksessa suoritettu), vai pitääkö minun itse muistaa poistaa se 1.1.2021?
-
Jos asennan Flashin uudelleen Mintin ohjelmistolähteistä, jaellaanko Flashin poistava päivitys tukiajan päätyttyä (ts. käyttäytyykö uusi asennus samalla tavalla kuin järjestelmän asennuksessa suoritettu), vai pitääkö minun itse muistaa poistaa se 1.1.2021?
Näemmä käyttäytyy, ainakin Flashin versionumero on yhden päivityksen jäljessä, kuten ennen poistoa. Milloin Mintin (ja Windows 8.1:n/10:n) Flash mahdetaan päivittää ajan tasalle?
-
Windowsin tapauksessa tuskin kovin pian ja Mintin tapauksessa varmaan sama juttu. Jos Adobe tarjoaa uudempaa versiota kuin Mintti niin voisi käsipelillä yrittää päivittää.