Uusi keskustelufoorumi: viat ja parannusehdotukset
-
Tervetuloa Mikrobitin uudelle keskustelufoorumille! Voitte raportoida tähän ketjuun mahdolliset viat, virheet ja parannusehdotukset.
-
Hei!
Foorumin oikeassa yläreunassa on Pikaviestit-toiminto. Klikkaan puhekuplaa ja sen jälkeen Katso kaikki ilmoitukset. Saan eteeni Sivua ei löydy -ilmoituksen. Kyseessä on mitä ilmeisemmin alkuvaiheen bugi/ominaisuuspuute. Kirjoittaessani tätä viestiä huomasin viiveellä esikatselun olevan viestikentän oikealla puolella. Minusta kätevämpää olisi, jos tekstikenttä olisi keskellä näyttöä ja esikatselu sen alapuolella (sekin keskellä). Viestin kirjoittaminen (tietokoneen) näytön vasemmassa reunassa ei tunnu kovin luonnolliselta, sanoisinko "digitaalisesti ergonomiselta". (Tilannetta voinee verrata siihen, ettei istu keskellä tuolia vaan jommassa kummassa reunassa, mistä kroppa ei pidemmän päälle pidä.)
-
Foorumin oikeassa yläreunassa on Pikaviestit-toiminto. Klikkaan puhekuplaa ja sen jälkeen Katso kaikki ilmoitukset. Saan eteeni Sivua ei löydy -ilmoituksen.
Minulla toimii OK.
Viestin kirjoittaminen (tietokoneen) näytön vasemmassa reunassa ei tunnu kovin luonnolliselta, sanoisinko "digitaalisesti ergonomiselta".
Sinulla vaan on liian pieni näyttö!
-
Ei näy omissa asetuksissa säätöä esikatselun sijainnille, mutta esikatselun oikeasta ylänurkasta sen saa piiloon kirjoituksen ajaksi (jos siis menee niskat nurin).
Itse tykkään enempi, että esikatselu on vieressä, koska pystysuunnassa tilaa tuppaa olemaan aina vähemmin.
Tuossa näemmä on jokin "koko näyttö" nappikin, vaan silloin ei minulla näy mitään kirjoittamaani tekstiä ruudulla.
-
@androidikko sanoi ryhmässä Uusi keskustelufoorumi: viat ja parannusehdotukset:
Foorumin oikeassa yläreunassa on Pikaviestit-toiminto. Klikkaan puhekuplaa ja sen jälkeen Katso kaikki ilmoitukset. Saan eteeni Sivua ei löydy -ilmoituksen. Kyseessä on mitä ilmeisemmin alkuvaiheen bugi/ominaisuuspuute.
Tämä toimii myös itselläni ihan OK
Pitää kysellä lisää, josko kyseinen bugi esiintyy muilla. Ethän ole erikseen kieltänyt jostakin valikosta pikaviestien lähettämistä tms.? (En ole itse tietoinen tuollaisesta vaihtoehdosta).
Minusta kätevämpää olisi, jos tekstikenttä olisi keskellä näyttöä ja esikatselu sen alapuolella (sekin keskellä). Viestin kirjoittaminen (tietokoneen) näytön vasemmassa reunassa ei tunnu kovin luonnolliselta, sanoisinko "digitaalisesti ergonomiselta".
Ymmärrän. En ole varma, kuinka paljon alusta sallii eri elementtien pyörittelyä ruudulla. Kiitos kommenteista, katsotaan mitä näille voisi tehdä.
-
Toimii normaalisti täällä.
-
Nyt tätä uutta viritystä tovin käytettyäni häiritsee edelleen todella suuri riviväli. Vosikos sitä hiukka normalisoida?
Kirjoittaessa riviväli näyttää sopivalta sekä kirjoituslootassa että esikatselussa, mutta valmista löpinää lukiessa lähtee riviväli lapasesta.
Sitten ainakin lyhyissä lainauksissa häiritsee se, että harmaa lainauspalkki alkaa riviä aiemmin ja jatkuu vielä ylimääräisen rivin perään.
-
Joku mäkisti taas disailemassa näitä uusia sivuja?
Tarjotkaa nyt herran jestas tummalla taustalla oleva versio, niin Mikrobitistä kuin myös foorumista ja kaikkaille mihin vain mahdollista.
-
@dylo Esim. Firefoxin asetuksista Kieli ja ulkoasu /Värit ruksin kohdan "käytä järjestelmän värejä" ja "Aina" näyttää kuvassa ihan hyvältä mutta esim. sivun logo häipyi, myös muillakin sivulla osa kuvista katoaa, tämän asetuksen kun saisi sivustokohtaiseksi niin täällä käyttäisin sitä aina!
ei hyvää ettei jotain pahaa, no jonkinlainen tasapaino täytyy olla.
-
Tosin nyt käyttöohje "klikkaa vihreää pallukkaa" ei toimi, kun sitä vihreää pallukkaa ei enää ole
-
Profiilikuvan latauksessa näyttää olevan jotain häikkää. Koetin ladata 108 kt:n kokoisen kuvan ja herjasi tiedostokoosta. Kun rajasin sitä siinä GUIssa aavistuksen molemmilta laidoilta, niin kelpasi.
-
@paper OK, kiitos tiedosta.
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä Uusi keskustelufoorumi: viat ja parannusehdotukset:
Nyt tätä uutta viritystä tovin käytettyäni häiritsee edelleen todella suuri riviväli. Vosikos sitä hiukka normalisoida?
Kaiken saa näemmä tehdä itse, tällä lähtee:
@-moz-document domain("mikrobitti.fi") { .posts .content {line-height: 21px !important;} }
Ennen säätöä:
Säädön jälkeen:
-
no nyt hävisi osa lassen teksteistäkin.
-
@marko-forssell sanoi ryhmässä Uusi keskustelufoorumi: viat ja parannusehdotukset:
no nyt hävisi osa lassen teksteistäkin.
Ei vaan nimimerkin Androidikko tekstiä leikkaantui (tsekkaa ketjun toka viesti). Kuviahan nuo vaan ovat minun esimerkissäni ja riviväliä on ideana pällistellä.
-
Nimimerkin vaihtaminen?
Millä ilveellä sen voi tehdä?
En sitä keksi.
-
https://keskustelu.mikrobitti.fi/user/nimi/edit/username
eli profiilin muokkaus ja vaihda nimmari.
-
Kiitos neuvosta,
mutta,
allaolevasta aukeaa kohdat
https://keskustelu.mikrobitti.fi/user/nimi/edit/username"Nimimerkkilaatikko"
johon voin laittaa nimimerkin"Nykyinen salasanalaatikko"
johon en voi laittaa salasanaa, on väriltään harmaajoten "Vaihda nimimerkki" kohtaa en pysty tekemään.
Onkohan minulla väärä menettelytapa Mikrobitin sisäänkirjautumisessa.
Olen kirjautunut "Alma-tunnuksilla".Vai onko niin, etten voi muuttaa nimimerkkiä, koska olen käyttänyt sitä MikroPC:n aikoina.
-
Kokeileppa vaihtaa nimi almassa eikä täällä. MPCn foorumilla on oma tunnuksensa ja Talentumilla omansa (jota käytettiin ainoastaan tämän purkin edeltäjässä) ja sitten on tämä nykyinen alma-tunnari jonka ainoa yhteys muihin on sama taustapiru (eli Talentum).
-
Moi, katsotaanpa tätä asiaa vaikka yksityisviestitse?
T: Olli