"Retrobitti: Muistatko, miten ulkomailta tilaaminen hoidettiin vielä 1980-luvulla? Lue ja kauhistu"
-
90-luvun alussa tein ekan postimyyntiostokseni ulkomailta. Sain tehdä tilaukseni tutun divarinomistajan faxilla. Ostin USAsta Rolandin MIDI-kortin (yhä käytössä) ja hinnaksi tuli n. puolet siitä, mitä Musiikki-Fazer kortista rippasi.
Seuraava mieleen jäänyt ostos oli US Roboticsin modeemi. PC Superstoren edeltäjä Microdata oli televiranomaisten avustuksella onnistunut saamaan maahantuontiin yksinoikeuden tjsp. ja modeemeista pyydettiin 10 000 markkaa. Ostettiin kaverin kanssa suoraan USAsta "hyväksymättömät" vaan täysin toimivat US Robotics modeemit neljäsosalla Damstedtin veljesten (muistaakseni ja RIP toivottavasti) hinnasta.
-
@mikropiltti Markkinahäirikkö!
-
Oli kyllä pakko vähän googlailla. Microdatan omistajiin kuului ainakin Harry Damstén (huom.), joka on ollut aktiivinen liikemaailmassa vielä 2010-luvullakin.
-
About tuon nimisille on ilmestynyt ökytalo Espoon Suvisaaristoon. En tiedä onko samaa populaa, mutta ohi kävellessä tulivat herrat mieleen postilaatikon nimestä. En myöskään tunne herroja, mutta kuten jo huomasit, en tykkää. Vedättäjiä ja kieroilijoita mielestäni.
Hesarissa pyöri muinoin koko etusivun mainos tyyliin "PC Superstore, tutkitusti halvin". Aivan
! Soitinpa sitten tutkimusfirmaan ja kysyin mitä helvataa?!
Selvisi, että kyseessä oli mielikuvatutkimus. Normitallaajia oli eka mainostamalla sumutettu, että PC Superstore on halvin. Sitten tukittaessa heillä oli sellainen mielikuva asiasta. Lopuksi pokkana mainostetaan, että PC Superstore on tutkitusti halvin...
-
@mikropiltti Markkinahäirikkö!
Myös jatkossa!
-
Mä olin Damstenin veljesten kanssa tekemisissä 90-luvun alussa, kun ostivat meidän SK-Mikro -lafkan kuleksimasta ja päädyin sen kaupan myötä niiden leipiin. Sittemmin tuli yhden kiertoliikkeen kautta palattua vielä veljesten hommiin, kun ostivat seuraavan firmankin, mihin olin mennyt hommiin. Päädyin mukaan perustamaan Damstenien PC Superstorea Vanhalle Viertotielle Haagaan. Tuli lopulta fudut , kun en suostunut leikkaamaan pitkää tukkaa pois
Jäänyt vahvasti mieleen se meininki, miten PC Superstoressa oli tarkoitus myydä tietokoneita. Kaupan oli synnyttävä viidessä minuutissa ja koulutuksessa painotettiin, että mitä vähemmän myyjä tietää myytävistä kamoista, sen tehokkaammin kaupat syntyy, kun ei ole tarvetta jaariteluun. Ei ollut mun mesta se
-
Olisikohan ollut PC-Warehouse niminen puoti hetken Mannerheimintiellä hiukka ennen Tilkkaa. Sinne oltiin palkattu lähinnä kurvikkaita bimboja, jotka eivät tienneet tietotekniikasta eivät niin yhtikäs mitään.
-
Kyllähän kaljamahaista ja kynäniskaista nörttimyyjääkin voi pitää kurvikkaana
-
Ei niitten pitänytkään tietää vaan olla ns. sisäänvetajiä ja jos piti saada vastaus niin sitten kutsuttiin paikalle asioista tietävä mies.