Kiintolevy...
-
kiinni kannettavassa (USB) jaettu 3 osaan, resurssienhallinnassa näkyy osiot
kahteen kertaan, täysin peilejä, samoin kirjaimet levyillä samat. Mielenkiintoista,
olen puukottanut rekisteriä poistamalla kaikki osiot, ei auta, osioitu uudelleen,
ennen 2 palaa nyt 3, sama juttu.
Näkymisessä ei muuta haittaa kuin esteettinen, kumpaa osiota vaan voi käyttää
normaalisti
terv kari
-
Voi olla että toinen osio on dynamiinen levy ja toinen normaali. Mitä levynhallinta sanoo?
-
...resurssienhallinnassa näkyy osiot kahteen kertaan...
Tuo on Win 10 ominaisuus. Koko File Explorer on täynnä turhaa paskaa, oleellista näkyy murto-osa.
Rekkarin puukotuksella sen saa siedettäväksi, USB yms. tuplista en minäkään ole päässyt eroon:
-
levynhallinnassa näkyy yhdet osiot, eli täysin oikein
-
Viesti poistettu.
-
Osiotyyppi oli tässä tuplanäyttö levyssä MBR,
muutin GPT:si eipä mitään muutosta tullut mihinkään
-
Usko nyt, että Windows 10 Explorer näyttää removable storagen tuplana. Ja removableksi taas saatetaan tulkita sellaisetkin koneen kopan sisällä oleilevat levyt, joille on hotswap tuki päällä. Jossain Windows 10 versiossa tuplanäkymisominaisuuden sai pois rekkaria rukkaamalla.
Minua häiritsee enempi se, että Windows 10 ei usko USB-levyjen osalta virransäästöasetuksia. Aina sammuu levy väkisin (muistaakseni) muutamassa minuutissa, ellei ole aktiviteettiä. Ongelma koskee hiukka vanhempia USB-levyjä, UASP-mallit eivät pakkosammu (tai siis uskovat virransäästöasetuksia).
Pakkosammutuksen estämiseksi oli pakko asentaa levyjä säännöllisesti käpistelevä apuohjelma: https://github.com/stsrki/KeepAliveHD
-
Uskotaan uskotaan, ei vaan mennyt heti perille ::))
-
https://www.thewindowsclub.com/ultimate-windows-tweaker-4-windows-10
Tuolla lähtee Explorerista duplikaatit, en vaan ollut aiemmin huomannut: customization / file explorer / remove duplicate drive letter entry
Itse olen siivonnut 3D Objektit ja muun roskan Explorerista pois customization / this pc / customize inbuilt folders kohdasta.
-
no sepä se, kiitos opastuksesta, helpompi tapaus kuin
luulinkaan
terv kari