ja seuraava rästinpoisto on yllättäen...

• ...Tales of the Abyss

Pelisysteemi vaikuttaa jo selkeästi siltä mitä Tales of Vesperia on. Ja ekan "dungeonin" perusteella pesee Tales of Legendian kepeesti.

• Alkoi pelilelu piiputtamaan, kerppels! Tsäkällä enää edes virta LED syttyi, silti ei välttämättä konsoli käynnistynyt.

Äsken vaihdoin leluun (PlayStation 2 fat USA malli) eurooppalaisen powerin ja nyt taas rokkaa. Toivottavasti tokeni.

• Lasse parka.

• No hätä, lelu on käynnistynyt nätisti powerin vaihdon jälkeen.

• Ja on minulla vielä varalla uudenkarheat fat mallit SCPH-10000 ja SCPH-39001 (luultavasti paras PS2 malli ikinä - tosin juuri toisesta vastaavasta alkoi piiputtamaan se poweri). Uudemmat slim mallit taas ovat sontaa, kuolevat käyttämättöminäkin laatikkoonsa.

0_1574103074277_spare-1280.jpg

• @mikropiltti sanoi ryhmässä ja seuraava rästinpoisto on yllättäen...:

Ja on minulla vielä varalla uudenkarheat fat mallit SCPH-10000 ja SCPH-39001 (luultavasti paras PS2 malli ikinä - tosin juuri toisesta vastaavasta alkoi piiputtamaan se poweri). Uudemmat slim mallit taas ovat sontaa, kuolevat käyttämättöminäkin laatikkoonsa.

Ohhoh, varakonsoleita! 😄 Oletko hommannut alennusmyynneistä vai mistä? Onko isokin varasto?

• @olli-vänskä-mb sanoi ryhmässä ja seuraava rästinpoisto on yllättäen...:

Ohhoh, varakonsoleita! 😄 Oletko hommannut alennusmyynneistä vai mistä? Onko isokin varasto?

Riittää loppuelämäks. 🍐

• Ohhoh, varakonsoleita! 😄 Oletko hommannut alennusmyynneistä vai mistä? Onko isokin varasto?

Eivät ole alennusmyynneistä. Eihän moista usein edes tule (no ainakin Atari Jaguarit dumpattiin). Usein mallit halpenevat ja huononevat (ainakin PlayStationit), sitten ne ottavat ja loppuvat.

Ostin jouluna 2016 uutena toisen Wii U:n haluamani pelin kanssa 300 jöröllä (sellainen combo paketti). Ei mennyt kauaa kun uudet Wii U:t oikeasti kävivät vähiin ja hinta hyppäsi. Näemmä 460 punnalla saisi nyt saman uutena: https://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B014RE3SHQ/

Alempi kuvan PS2 on hankittu Japanin releasesta 4. marraskuuta 2000 (F-Securen pojat jonotti ;o ). Ylempi on ostettu myöhemmin USAsta (saattoi mennä pari vuotta), mutta ihan uutena sekin. Kaksi uutena hankittua uudempaa USA slim mallia ovat kupsahtaneet, ne ovat roskaa.

En ole noilla kahdella fatilla kovin paljoa pelannut. Toisella slimillä tuli pelailua jonnin verran ja siihen vaihdettua laser kiskoineen vaan eipä se silti kauaa kestänyt, toinen kosahti käyttämättömän laatikkoonsa (toimi kyllä alun perin).

Nostin slimien kosahdettua räpylät pystyyn ja ostin käytetyn USA fatin (samainen SCPH-39001), josta nyt vaan alkoi sitten viimein poweri piiputtaa. Sunnuntaina ostin 20 ekellä pölyisen vaan toimivan PAL mallin (30000 sarjaa) ja siirsin siitä powerin USA leluuni. Nyt minulla on toimivia PlayStation kakkosia käytännössä neljä, koska myös eka PlayStation kolmoseni on PS2 rautayhteensopiva (CPU ja GPU).

Ostan yleensä pari saman sarjan pelikonsolia, jotta on millä pelata ekan kosahtaessa. Enempi tarvitaan hölmöjen aluekoodirajoitusten tapauksessa (siksi esim. tuo Jaappanin SCPH-10000 malli). Tosin kolvi on keksitty ja minulla on vain yksi Nintendo GameCube mallia Japani. Siihen on viritetty JP/US kytkin eli pelaa sekä Japani että USA pelit (muistikortti sopii muistaa vaihtaa, ovat eri formaatissa).

Wii pelaa GC peljä, mutta USA Wii ei tykkää minun japanilaisista GC peleistä, USA pelit kelpaa. Minulla siis ei ole varalelua japanilaisille GC peleille. Vanhemmista analogista signaalia puskevista konsoleista en halua EU malleja, sitä ongelmaa siis ei ole.

PlayStation nelosia minulla on vasta yksi ja toista en kaipaa, jos PlayStation 5 on oikeasti PlayStation 4 yhteensopiva. Eli siis levy sisään ja pelaten ilman mitään netistä ladattavia patcheja. Jos edellä mainittu ei onnaa, niin sitten ostan vielä toisen PS4:n.

Monet minun 8-bittiset konsolit olivat todella huonossa kunnossa (en ostanut koskaan uutena, saatu ja hankittu milloin mistäkin) ja vielä PAL riesaisia. Lopulta pukkasin ne viileästi SER pönttöön. Pelaan emulaattoreilla...

• Riittää loppuelämäks. 🍐

Ei riitä, mutta emulaattorit saattavat kehittyä tarpeeksi hyviksi. Vasta eka PlayStation on asian suhteen OK, muut eivät.

• Vaikkei tämä (PS2 -> XRGB-3 -> Pioneer plasma) alkuperäistä putkitöllön kuvaa vastaakaan, niin miellyttää minua enempi kuin emulaattorin piirtämä kuva:

0_1574589265025_xrgb-3.jpg

Eikä PS2 emut siis toimi kunnolla...

• @mikropiltti sanoi ryhmässä ja seuraava rästinpoisto on yllättäen...:

...Tales of the Abyss

Phuh! Nyt riitti (välissä oli "jokunen" syrjähyppy), tuossa pelissä on loputtomasti side questejä, skittejä, yms.

Namcon Tales of... sarjan parhaimmistoa on.

• Tuli muuten pelattua undub versio, hyvä valinta tässä tapauksessa.