Selaimen vaihto – Chromium-Edge vs. Firefox
-
Harvoin mulla FF (tai SM) on kaatunut vaikka muistinkäyttö olisi Gigatavujen luokkaa.
-
Jos se kaatuilija oli 64-bittinen Firefox, voi kokeilla vähemmän muistia vaativaa 32-bittistä.
t: ei kolahtele Firefox täälläkään
-
64bit kettu ja apina ja kaatuilu on harvinaista (viimeksi pari päivää sitten apina kaatui ja sitä ennen saa mennä aika pitkälle taaksepäin).
-
Testaan 32-bittistä Firefoxia jonkin aikaa. Raportoin tuloksista tänne aikanaan.
-
@androidikko
Kannattaa kokeilla auttaako Firefoxia jos ottaa laitteistokiihdytyksen pois käytöstä.
-
@onemember sanoi ryhmässä Selaimen vaihto – Chromium-Edge vs. Firefox:
@androidikko
Kannattaa kokeilla auttaako Firefoxia jos ottaa laitteistokiihdytyksen pois käytöstä.Kiitos vinkistä, @OneMember!
-
Opas: Tahmaako Firefox Linuxissa? Kokeile tätä nopeaa kikkaa suorituskyvyn parantamiseksi
Rautakiihdytyksen avulla sivujen renderöintiä siirretään näytönohjaimelle, mikä saa selaamisen vaikuttamaan sulavammalta. Erityisen hyvin tämän pitäisi näkyä sivua ylös- ja alaspäin rullattaessa.
Heh, minä kun oikein erikseen ruksin smooth scrollingin pois päältä:
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä Selaimen vaihto – Chromium-Edge vs. Firefox:
Opas: Tahmaako Firefox Linuxissa? Kokeile tätä nopeaa kikkaa suorituskyvyn parantamiseksi
Ongelma ilmenee Windows 10:ssä HP Pavilion x360:llä (2014). Ohjeita voinee silti kokeilla siinäkin.
-
Pointti oli, että jotkut haluavat jonkin ultrasmooth scrollin, minä taas en (tykkään, että hyppää etiäpäin laakista). Moinen smoothailu haittaa myös koneen graafista etäkäyttöä.
-
En todellakaan pidä Firefoxin käyttöliittymästä, joten käytän Chromiumia. Btw, en tiedä kuinka asensin kromia. Se on vain yhden päivän työpöydälläni.