Onko CCleanerille toimivia vaihtoehtoja?
-
Latasin juuri CCleanerin. Onko CCleanerille vaihtoehtoja, jotka eivät riko Windowsin toimintoja, kuten hakua? Aiemmin käytössäni ollut Simplitec Power Suite (nyttemmin sen ilmaisversio Simpliclean Free) rikkoi Windows 10:n haun, joten en aio enää maksaa 30 euroa lisenssistä, vaikka sinällään luotan saksalaiseen valmistajaan, jonka ohjelmistoon taannoinen käytössäni myös ollut F-Secure Booster perustui.
-
F-Secure Booster? Enpä tiennyt, että F-Secure on käärmeöljyrahoista riippuvainen.
-
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä Onko CCleanerille toimivia vaihtoehtoja?:
F-Secure Booster? Enpä tiennyt, että F-Secure on käärmeöljyrahoista riippuvainen.
Ko. ohjelmisto on lakkautettu muistaakseni vuoden 2017 lopussa.
-
@olli-vänskä-mb sanoi ryhmässä Onko CCleanerille toimivia vaihtoehtoja?:
Mitenkäs nämä?
Kiitos linkistä! En muistanut, että juttu vaihtoehdoista on julkaistu.
-
IOBitin softaa on kehuttu. https://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php
-
@marko-forssell sanoi ryhmässä Onko CCleanerille toimivia vaihtoehtoja?:
Olen käyttänyt sitä aiemmin. Paha vain, että se on raskas kaiketi turhan silmäkarkin takia. Toisekseen ohjelma muistaakseni ainakin ennen tyrkytti kaiken maailman valmistajan muita ohjelmia asennettaviksi, siis vielä asennuksen jälkeen itse ohjelmassa. Ohjelmisto on kyllä sinällään erittäin hyvä.
-
@marko-forssell sanoi ryhmässä Onko CCleanerille toimivia vaihtoehtoja?:
Se on raskas edelleen, jos tuulettimien täysillä käynnistä voi jotain päätellä. Edelleen jopa tämä Ultimate-versio tyrkyttää asentamaan ohjelmia erikseen sen sijaan, että ne olisi leivottu ohjelmistoon itseensä.
Sivumennen sanoen: myös Angry Birds Friends (UWP-sovellus) huudattaa tuulettimia. Onko kone (HP Pavilion x360, 2014) nähnyt jo parhaat päivänsä? Noin kaksi vuotta sitä käytettiin säännöllisesti opiskeluun ja nettiselailuun/selainpelien pelaamiseen. Noin kaksi vuotta sitä käytettiin harvemmin. Ja noin kaksi vuotta se oli käyttämättömänä, kunnes parisen viikkoa sitten otin sen taas käyttöön, suorittaen Windows 10:n puhtaan asennuksen. Silti tämä kone (2,14 GHz suoritin) on jopa 0,90 GHz:n suorittimella varustettu Asusta hitaampi Windowsissa.
Lopuksi: ei tämä ainakaan lisää luottamustani IObitiin. Poistoon menee, enkä ihan heti (lue: koskaan) kokeile uudelleen tai asenna muitakaan kyseisen firman ohjelmistoja.
Edit: keskimmäinen nappi on oikeasti "poista asennus" -nappi.
-
IObitin asennuksenpoisto-ohjelma ilmoitti, ettei se pysty poistamaan kaikkia tiedostoja, vaan minun pitää poistaa ne manuaalisesti. Kun yritän tehdä niin Resurssienhallinnassa, tulee tällainen ikkuna:
Minulla on vain Firefox auki, Resurssienhallinnan suljin ennen kansion poiston hyväksymistä. Mikä nyt eteen?
-
Tapat task managerista vikankin explorerin -> kolahtaa työpöytä -> auttaa joskus lukko-ongelmiin (ml. safely remove usb mass storage).
Sitten kokeilet meneekö poisto etiäpäin.
Lopuksi käynnistät task managerista explorerin uudelleen ja työpöytä jatkaa eloaan.
Mm. mielenterveydellisistä syistä suosittelen, ettet koske Winukkaan. Jos on pakko, käytä sitä englanniksi.
-
Minulla on vain Firefox auki, ...
Miksi? Jos siis homma tökkii, niin eikös tuokin kannattaisi sulkea. Jos vaikka kikkaresofta on lisännyt Firefoxiin jotain jne.
-
@mikropiltti Kiitos avustasi! Tässä tapauksessa Resurssienhallinnan lopettaminen ja koneen uudelleenkäynnistys auttoivat, muuta ei tarvinnut tehdä.