Uusioretrokonsolit, uudelleenjulkaisut, The C64, PlayStation Classic yms.
-
Retrokonsoleita ja vastaavia pukkaa urakalla, itse en luultavasti hanki mitään muuta kuin The C64:n. Tämänkin ostin vasta kun tuli "oikea lelu" eli siis täysikokoisella toimivalla näppiksellä varustettu malli.
Ainakin Sony PlayStationin retromalli oli huono, Atarin vastaava taas taitaa jäädä vaporwareksi. Handheld Spectrumia saatiin ulos jokunen kappale, täyttä kuraa.
Tämän http://www.youtube.com/watch?v=xokUnn1lBGA bongasin vasta tänään, en haluaisi edes ilmaiseksi. Samaa ideaa kuin Atarin julkaisemattomassa retrolelussa.
Onkos kukaan täällä ostanut yhtään uusioretrolelua? Kiinnostaako edes mikään?
-
Mulla on ollut tähän asti penseä suhtautuminen retrokonsoleihin, koska lähes järjestään ne ovat olleet köyhiä versioita alkuperäisistä. Heikkoa emulointia halvalla raudalla.
Mieluummin olen koittanut löytää hyväkuntoisia alkuperäisiä koneita, tosin niistäkin kiinnostaa lähinnä ne joita olen käyttänyt aikoinaan. Ainoa vaan että vanhojen koneiden hinnat ovat karkaamassa käsistä, koska osa harrastajista rohmuaa niitä pelkästään myyntitarkoituksissa.
The C64 on eka oikeasti kiinnostava, koska se on niin lähelle uskollinen alkuperäiselle. Moduleille tai levy- ja kasettiasemille siinä ei ole liitäntää, mikä on ymmärrettävää, koska emuloinnistahan The C64:ssa on lopulta kyse.
-
Ymmärsin että sen SNES-retrokonsoli olisi ollut ihan OK?
-
Ettekös te sen testanneet?
-
No itse en ole siihen koskenutkaan.
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä uusioretrokonsolit yms.:
Retrokonsoleita ja vastaavia pukkaa urakalla, itse en luultavasti hanki mitään muuta kuin The C64:n.
Tämä taitaa olla toinen pakkopulla:
Eka mitä pelasin oli Popeye (tuli myyntiin Japanissa 1981 ja kavereiden isä toi sen työmatkalta):
-
Ja nyt on tulossa Sinclair Spectrum ZX, se pistää jo miettimään nostalgiansa vuoksi...
-
Lienee tulossa Spectrumin paranneltu versio #2. Moisia en ymmärrä.
Ei tällä ole mitään tekemistä Spectrumin kanssa.
-
-
Juurikin tuosta ZX Spectrum Next virityksestä (versiosta yksi) oli esimerkkini. Tämä https://atarivcs.com/ on samaa huuhaata.
-
The Mario Game & Watch has already been hacked, hours before it’s even released
Pitänee polkea Verkkikseen hakemaan oma lelu...
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä Uusioretrokonsolit, uudelleenjulkaisut, The C64, PlayStation Classic yms.:
The Mario Game & Watch has already been hacked, hours before it’s even released
Pitänee polkea Verkkikseen hakemaan oma lelu...
Pitää olla hakkeroitavissa ennen ostoa?
-
Ei, mutta tuo siis oli jo haxoroitu ennen virallista myyntiintuloa.
-
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä Uusioretrokonsolit, uudelleenjulkaisut, The C64, PlayStation Classic yms.:
Gameboyt ovat liian isoja vai tarkoitettu nostalgianälkäisille?
-
Eiköhän tuo uusi Game & Watch sarja ole höhlille nostalgikoille.
-
Jahas, The C64 VIC-20 kuorissa:
-
Ei niillä muistaakseni paljoa eroa ollut.
-
Tämän http://www.youtube.com/watch?v=xokUnn1lBGA bongasin vasta tänään, en haluaisi edes ilmaiseksi. Samaa ideaa kuin Atarin julkaisemattomassa retrolelussa.
Ei ole Amico edelleenkään ulkona ja firma alkaa kipata.
The firm also recently abandoned its prior commitment to cap game prices for the Amico at $10, with Adam suggesting the hardware itself may receive a price hike as well.
-
Eiköhän tuo uusi Game & Watch sarja ole höhlille nostalgikoille.
Kyllä tuo (Super Mario -malli) näytti siskon kakaroille kelpaavan. Kuulemma heidän isäkin innostu sitä pelaan. Muita verrattavia ostamiani joululahjoja 3-kakaraiselle perheelle on ollut SNES Classic Mini, Hyper Gamer 4.0, ja joku Atari käsikonsoli 50:llä Atari 2600 -pelillä. Kuulemma on oltu tyytyväisiä. Läheiselle animekerholle lahjoitin Sega Mega Drive Flashback HD. 85 sisäänrakennettua peliä ja aukko alkuperäisille muistikorteille (vai onko "pelimoduuli" se virallinen termi?). Hyvin kelpasi sinnekin.
Äidiltä kärtin Evercade-konsolin 3:n kortin paketilla joiden lisäksi ite hommasin vielä yhen päälle. Lisäksi on omasta takaa Hyper Gamer 3.0 jonka ristiohjain on pyöreä kiekko ja jumii kiinni (4.0:ssa on asiallisesti toimiva). Ei näitä tule joka kuukausi käynnistettyä, mutta kuitenkin vähän useammin kuin NES jolla pelaan noin kerta vuodessa Probotectorin läpi ettei pääse ruostuun.