Galaxy Tab S6 Lite on pettymys

• Samsung lanseerasi uuden edullisen tabletin – myyntivalttina mukaan pakattu kynä

Samsung on lanseerannut uuden Galaxy Tab S6 Lite -tabletin. Kuten nimestä voi päätellä, on kyseessä kevyempi ja edullisempi versio Galaxy Tab S6:sta.

Samsungin sivujen (ja artikkelissakin mainitun painon) mukaan kylläkin painavampi.

Kynää ei tarvitse ladata, sillä siinä ei ole akkua.

Jos näin on, niin litessä on sitten riisuttu versio Galaxy Tab S6:n kynästä, joka latautuu langattomasti tabletista. Toimintoja on riisuttu, eivät ne pyhällä hengellä toimi.

S6 Litessä on esikuvaansa pienempi 10,4 tuuman näyttö 16:10 kuvasuhteella.

Jep, jep. Huimaavat 0,1 tuumaa pienempi. Resoluutio on kyllä saatu huononnettua (vaikuttaa toki hintaan).

Tämä "lite" oli taas pettymys. Se on vain mopompi ja halvempi, ei pieni. Minulla on edelleen käytössä 8" näytöllä varustettu Galaxy Tab S2 (uudempi revisio). Alan luopua toivosta löytää uusi kelvollinen ns. 8" tabletti.

Tuo minun nykyinen tabletti toimii myös itsenäisenä puhelimena. Sekin ominaisuus on nykyään poistettu.

• Kevyttä kynäilyä ja luentomuistiinpanoja – testissä Samsungin Galaxy S6 Lite -tabletti

Minulla on edelleen käytössä 8" näytöllä varustettu Galaxy Tab S2 (uudempi revisio). Alan luopua toivosta löytää uusi kelvollinen ns. 8" tabletti.

Joo luovutin, fillaroidessa "eksyin" kauppaan ja ostin Galaxy Tab S6:n. Lelu on hiukka liian iso ja painava sekä pirun kallis lähinnä uutisten lukemiseen (varsinkin kun en edes työmatkaile tätä nykyä), muuten OK. Miksikään työvälineeksi Samppa ei kelpaa.