Samanlaisiin ohjelmiin on lätkäisty vain eri yrityksen logo

• Huomasin, että käytössäni oleva Simplitec Power Suite on täsmälleen samanlainen kuin MAGIX PC Check & Tuning. Miten se on mahdollista? Kuuluvatko Simplitec ja MAGIX samaan konserniin? Epäilen samaan konserniin kuulumista, koska Simplitec Power Suiten tukisivusto on nykyään osa MAGIX Communitya.

• Esim. minä luokittelen tuollaiset ohjelmat lähinnä kusetukseksi vaikka kai niillä joillain voi jotain järjellistä aikaan saadakin. Minun koneeseeni ei moista tulisi vaikka maksaisivat minulle. No ei se Winukkani edes pääse nettiin.

Mitä useammasta tuutista moskaa tuputetaan, sitä varmemmin joku peela onneton menee vipuun. 😜

• Sain vastauksen viestiini koskien Simplitec Power Suiten kehitystä. Niinhän siinä sitten kävi, että vastauksessa annetaan (minun kohtalaisen englannin taitoni perusteella) ymmärtää, että ohjelmiston kehitys on lopetettu. Minulle suositeltiin MAGIX PC Check & Tuning -ohjelmistoa. Lähetin takaisin päin viestin, jossa varmistan vielä, onko asia tosiaan niin. Lisäksi kysyin, miksi ohjelmistoa edelleen myydään. Saa nähdä, mitä sieltä vastataan.

Järkevintä lienee kuitenkin pyytää rahat takaisin, sai vastausta tai ei. Lataan MAGIX PC Check & Tuning -kokeiluversion, jota voi käyttää 30 päivää, tai sitten käännän katseeni Mikrobitin testaamiin CCleanerin vaihtoehtoihin. Tarvittaessa tutkin vielä, mitä annettavaa tällä Piriformin ohjelmistopaketilla on.

• Ccleaner pro hoitaa siivouksen automaagisesti tiettyyn aikaan silloin kun käyttäjä on niin asettanut, Defraggler pro sama kuin edellä mutta eheytys (jonka hyöty on +-0), Recuva pro hoitaa tiedostojen palautusta (riippuen milloin haluttuttu tiedosto on poistettu että onko mitäkin hyötyä), Speccy pro taas tutkii laitteistoa. Ilmaisversiohinn verrattuina muutama lisäoptio eli makuasia että kannattaako maksaa.