Nokia 7.2:n ongelmat



  • Play Kauppa on kaatunut muutamaan kertaan; äsken se jälleen otti ja kaatui, saatuani päivitysten latauksen käyntiin. Pitäisikö tuostakin reklamoida DNA:lle?



  • @androidikko sanoi ryhmässä Nokia 7.2:n ongelmat:

    Play Kauppa on kaatunut muutamaan kertaan; äsken se jälleen otti ja kaatui, saatuani päivitysten latauksen käyntiin. Pitäisikö tuostakin reklamoida DNA:lle?

    Reklamoin siitäkin DNA:lle, kuten myös kuvan mukaisesta viasta:

    joko:

    0_1593613191645_Screenshot_20200701-124941.png

    tai:

    0_1593613253177_Screenshot_20200701-160928.png

    Sain vastauksen, että Nokia (HMD) antoi ohjeet toimittaa puhelin huoltoon, jossa arvioidaan, vaihdetaanko puhelin suoraan uuteen. DNA pyytää tuomaan puhelimeni liikkeeseen. Miten minun kannattaisi toimia? Itse suostuisin, jotta välttäisin hankalan asiakkaan leiman. Kuitenkin järki ja tämän ketjun aiempi viittaus KKV:n päätökseen sanoisi, että DNA:n ehdotukseen ei kannata suostua.



  • @mikropiltti sanoi ryhmässä Nokia 7.2:n ongelmat:

    Minä pyytäisin uuden luurin tai rahat pois.

    https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Tiedotteet/2018/18.12.2018-kkvn-selvitys-matkapuhelimen-vika-saattaa-johtaa-huoltorumba

    Yrityksellä on oikeus korjata virhe, jos korjaaminen tapahtuu kohtuullisessa ajassa eikä alenna tavaran arvoa tai aiheuta ostajalle huomattavaa haittaa. Koska matkapuhelin on monella tavalla tärkeä kuluttajan arjen sujumisen kannalta, korjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa eikä samaa vikaa tulisi korjata enempää kuin kaksi kertaa.

    Kiitos linkistä! Luin tiedotteen kokonaan. Lisäksi laskin puhelimeni olleen huollossa yhteensä noin 7 viikkoa (yli kolme kertaa enemmän kuin KKV:n kohtuulliseksi toteama 2 viikkoa). Siispä lähetin DNA:lle viestin, jossa kertasin tilanteen, viittasin em. KKV:n tiedotteeseen ja totesin minulla sen perusteella olevan oikeus uuteen puhelimeen. Katsotaan, mitä DNA vastaa.



  • DNA:lta tuli vastaus (suora lainaus):

    Edetään hommassa nyt niin, että puhelimen on pakko lähteä huoltoon tässä tapauksessa arvioitavaksi jos uusi puhelin menee Nokian piikkiin. Jos niin käy, että puhelin ei syystä tai toisesta menisi Nokian piikkiin, joka on epätodennäköistä, niin selvitämme voiko DNA hyvittää uuden uhelimen.

    En jaksa alkaa tappelemaan DNA:n kanssa. Toimittakoon puhelimeni huoltoon vielä kerran.

    "Jos niin käy, että puhelin ei syystä tai toisesta menisi Nokian piikkiin, joka on epätodennäköistä, niin selvitämme voiko DNA hyvittää uuden uhelimen."

    DNA:n on pakko korvata laite, ellei HMD korvaa sitä. Tappelen oikeuksistani loppuun (KKV:n ratkaisuun) asti huollon jälkeen, mikäli on tarvetta. Selvää on, ettei tämä mene nyt lain/suositusten mukaan.



  • Viimeksi kun katsoin, ei DNA myynyt puhelimia ilman pakkobundlattua liittymää. Sen jälkeen en ole vaivautunut.

    Elisa taas on tehnyt aina oharit (ainakin kolmesti, ikinä ei enää). Viimeksi kun niiden top10 myyntilistalla ollutta puhelinta olin ostamassa, kerrottiin minulle "eihän noita enää ole ollut myynnissä kuukausiin". Miksi helkatissa se luuri sitten edelleen oli siellä top10 listalla!?

    Sitten iski tsäkä ja Gigantti dumppasi toisesta ajattelemastani luurista loput kappaleet ulos kunnon alella (viimeinen Suomessa kasattu Nokian luuri tietääkseni). Vaan eFlop sitten tappoi MeeGonkin.

    Nykyinen Nokia 8:ni on Verkkiksestä (samoin se E52). Niillä sattui olemaan jokin 100 kpl ale-erä juuri kun kattelin uudempaa luuria. Aiempi Motorola on Saksan Amazonista.

    Duuniluureja sitten on paljon pidemmältä ajalta. Eka oli herrojen entinen NMT...



  • Vein puhelimeni eilen DNA:lle. Sieltä lupasivat kiirehtiä huoltoa, yrittivät läsnä ollessani soittaa huoltofirman edustajalle, mutta eivät saaneet kiinni. DNA:lta sanottiin myös, että mikäli huolto ei mene takuuseen, minulle saattaa tulla maksettavaksi 35 euron tarkistusmaksu (pitivät laskuttamista epätodennäköisenä mutta mahdollisena).



  • Hain puhelimen DNA:lta. Mitään ei onneksi laskutettu. Siihen ilon aiheet sitten loppuvatkin: Myyjä sanoi, että puhelimeen asennettiin ohjelmistopäivitys (jo toisen kerran; ensimmäisen kerran päivitys tehtiin suoraan valmistajan kautta tilatun huollon yhteydessä). Kun yritin vedota siihen, että he lupasivat katsoa, voisivatko antaa uuden puhelimen, ellei huolto vaihda sitä, myyjä naureskellen sanoi: "Ei näitä koskaan tiedä." Lupasi vinkata asiaani enimmäkseen hoitaneelle kollegalleen, jos tarvetta keskustelulle ilmenee. Lupasin palata asiaan, jos ongelmia edelleen ilmenee.

    Edelleen kaiutin suhisee ja puhelin on entistä epävakaampi: YouTuben syötettä ja parin minuutin videoita katsellessani se kaatui ainakin 3 kertaa (kaatuminen tapahtui 1-2 minuutin sisällä sovelluksen avaamisesta). Luulisi 300 euron puhelimen pystyvän paljon parempaan... Lähetin heti viat todettuani tekstiviestin myymälään (minua lähestyttiin puhelimen noudosta tekstarilla, sähköpostiketju on vanhempi). Kerroin haluavani uuden puhelimen viallisen tilalle. Milloin saagalle mahtaa tulla loppu?



  • @androidikko sanoi ryhmässä Nokia 7.2:n ongelmat:

    Milloin saagalle mahtaa tulla loppu?

    Kun lyöt luuria lekalla tai olet tarpeeksi tiukkana.



  • "Olemme olleet Nokian edustajaan yhteydessä, mutta emme ole saaneet häntä kiinni. Viikonloppuisin hän ei tee töitä joten jatkamme asian hoitamista taas maanantaina. Emme osa sanoa kauanko asian hoitamisessa menee, mutta homma on tällä hetkellä kiinni Nokiasta."

    Vastaan: jos Nokialta sanotaan, että puhelin pitäisi toimittaa 5. kerran huoltoon, en suostu, vaan vaadin uuden puhelimen tai rahat täysimääräisesti takaisin. Jos se ei käy, vien asian kuluttajaviranomaisille.



  • Ostatutin tuon saman luurin yhdelle tukitapaukselleni n. viikko sitten, hänellä ei ole ollut teknisiä ongelmia.

    Hyvin pelittää edelleen, mutta itse en kuitenkaan samaa luuria ostaisi. Nokialla ei taida olla enää mitään kiinnostavaa, hyppäsivät ilmeisesti täysin halpisluurien tekijöiksi.

    Myös tuo Nokia 7.2 on teknisesti huonompi kuin minun 8.0. Minua ei myöskään miellyttänyt fyysinen Google nappi (jota ei tuntunut voivan käyttää muuhun) ja jokunen Nokiaa vaivaava Android 10 juttu (napisin niistä täällä).

    Eipä jääne ostovalikoimiini jäljelle kuin Google ja Samsung.



  • Suostuivat lopultakin vaihtamaan puhelimen uuteen. Toivoa sopii, että uusi puhelin toimii kuten pitää, jahka saan sen ensin käsiini.



  • Jos ei toimi, lottoa!



  • Uusi puhelinkaan ei toimi: edelleen kaiutin suhisee...



  • Jospa kyseessä on ominaisuus. Kirjoita lyhyt kuvaus siitä miten ja missä tilanteessa suhinan helpoiten huomaa. Kysyn siltä tukipotilaaltani huomaako hän mitään.

    Ja (lähes) lottovoittotsäkällä joku muukin täällä saattaa avautua.



  • @mikropiltti sanoi ryhmässä Nokia 7.2:n ongelmat:

    Kirjoita lyhyt kuvaus siitä miten ja missä tilanteessa suhinan helpoiten huomaa.

    Sitä minäkin epäilen. Kun äänenvoimakkuuden säätää minimiin, suhinan kuulee jo pelkästään puhelimen ollessa pöydällä ja vielä selvemmin, kun puhelimen laittaa korvalle.



  • Eläkeläinen luurinkäyttäjä ei havaitse mitään suhinaa.



  • @mikropiltti sanoi ryhmässä Nokia 7.2:n ongelmat:

    Eläkeläinen luurinkäyttäjä ei havaitse mitään suhinaa.

    😄 Kiitos kuitenkin! 🙂



  • Ei taida maksaa vaivaa huollattaa luuria (asiakas ei voi pyytää huoltoa vaihtamaan kaiuttimia?). Nielen harmistukseni, ja luen ensi kerralla useamman arvostelun ja käyttäjäarvion ennen puhelimen ostoa.



  • No lue nyt ja kerro suhiseeko muillakin.



  • "Kaiuttimen laatu ei ole kovin erikoinen, mutta sen kautta on kuitenkin mahdollista kuunnella hetken aikaa musiikki ilman, että huonoon laatuun menee totaalisesti hermo."

    https://suomimobiili.fi/testissa-nokia-7-2/