Muistien (kortit, tikut, jne) kestävyys
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä Muistien (kortit, tikut, jne) kestävyys:
Tikku tunnistuu mutta eipä ole saanut sdtä (pitäisi oleman sdb kun sda on kiintis), badblocks sannoopi että no medium found while trying to determine device size.
On näemmä Silicon Motion Incin tekemä tikku.
-
Ellei tullut mitään /dev/sdX riviä, niin jotain vikaa on eli "ei tunnistunut".
Minulla on (tai oli, en muista menikö jo SERiin) yksi Linuxissa toimimaton tikku. Siinä oli mukana "CD-ROM" osuus ja sen takia varsinainen kirjoitettava osuus ei ikinä toiminut. Vastaavia toimiviakin oli. On vaan sellainen viruslinko moinen tikku, että toimivanakin SERiin suosiolla mielestäni.
-
Eli lentääkö tikku palasina SER-keräykseen?
-
No ellet aio sitä USB-tikkua toimimattomana museoida, niin juu. Voithan toki vielä hinkata liittimiä, rukoilla, yms.
Minä tosin ennen SER-pöntötystä avaisin tikun kuoren ja pistäisin muistipiiirit pihdeillä palasiksi.
-
Tunnistu, tuli /dev/sdb (/dev/sg2) listauksessa mutta badblocks ei tehnyt sille mitään. Eli totaalisesti rikki.
-
Minä tosin ennen SER-pöntötystä avaisin tikun kuoren ja pistäisin muistipiiirit pihdeillä palasiksi.
Tikussa ei ole ruuvin ruuvia...
-
Kyllä normaalit USB-tikut auki saa, varot vaan sormiasi. Väännät koteloa auki jostain, vaikka liittimen päästä.
-
Taittaa liittimen veke ekaks ja sitten aloittaa tonkimisen. Tai sitten käyttää vaikka vasaraa ja puukkoa koten aukaisemiseen.
-
Joo, ei tuu Androidikosta iLuurin korjaajaa!
-
Joo, ei tuu Androidikosta iLuurin korjaajaa!
-
Tuskin kovin monessa luurissa on ruuveja pitämässä koteloita yhdessä.