Gmail

• Ajattelin rekisteröidä uuden gmail-osoitteen mutta kun Kuukkeli vaati puhelinnumeroa niin jäi sitten tekemättä.

• Hommaa prepaid SIM.

• @mikropiltti sanoi ryhmässä Gmail:

Hommaa prepaid SIM.

Juu näemmä pitää jos haluaa gmailiin rekisteröityä (tosin on jo 2 osoitetta mutta silti) ja kuukkeli jo nyt nalkuttaa aina välillä että pitäisi antaa puh. nro että turvallisuus lisääntyisi (pikemminkin turvattomuus).

• @marko-forssell sanoi ryhmässä Gmail:

...ja kuukkeli jo nyt nalkuttaa aina välillä että pitäisi antaa puh. nro että turvallisuus lisääntyisi (pikemminkin turvattomuus).

Minulla on ehkä kolme toimivaa Google tiliä ja se varsinainen on valitettavasti jo sen verta tärkeä, että olen kertonut nimeni, kakossähköpostini sekä puhelinnumeroni ja jopa tulostanut koodit kirjautumista varten (jos SMS ei pelitä syystä tai kolmannesta).

Luottokorttitietoja en anna, niitä kun ei saa pois.

• Höpsistä taas. Ei sitä luotaessa tarvittavaa numeroa kytketä tilin puhelinnumeroksi. Tietenkin sen voi kytkeä, mutta pakko se ei ole, eikä ylipäätään puhelinnumeroa ei tiliin tarvita. Se tarvitaan sitä kertaluontoista tilin vahvistustekstaria varten. Olen joskus opetuksissa päräyttänyt yhdessä opetusillassa samalla numerolla toistakymmentä tiliä vahvistukseen, nykyään vain alkaa herkemmin epäillä spämmääjäksi.