Linux-versiopäivitykset
-
Yhdessä koneessani käytössä on Linux Mint 19.3 Cinnamon. Se on jo tovin tarjonnut päivitystä versioon 20 (Ulyana). Jos ohitan päivityspyynnön (järjestelmäraportin), tulevatko muut päivityspyynnöt jatkossa normaalisti? Mitä (merkittäviä) etuja pitkäaikaisen tuen versiosta poissiirtymisessä on?
-
On se Mint 20:kin olevinaan LTS. Ja luulisi toki, ettei uuden releasen skippaus vanhan päivityksiä nitistä.
Ehkä saa uudempia kerneleitä, ajureita ja työpöytiä uudemman releasen myötä. Itse en yleensä uuteen releaseen päivitä, ellei ole syytä (uusi rauta, vanhan releasen tuen loppuminen, tms.).
Ja mieluummin kyllä asennan uusiksi kuin päivitän. Tosin openSUSE minor version päivitystä voisin kokeilla marraskuun liepeillä. Homma kun muuttui "lähiaikoina".
-
Niin, eikä sitä uutta versiota heti kannata rynniä asentamaan. Kuukausi tahi pari kun menee, on enimmät jäljelle jääneet bugit luultavasti korjattu.
"Leap 15.2 was released on July 2, 2020."
Minulla siis 15.1 ja marraskuuhun aikaa päivittää.
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä Linux-versiopäivitykset:
Itse en yleensä uuteen releaseen päivitä, ellei ole syytä (uusi rauta, vanhan releasen tuen loppuminen, tms.).
Ei minullakaan ole syytä päivittää.
-
Niin, eikä sitä uutta versiota heti kannata rynniä asentamaan. Kuukausi tahi pari kun menee, on enimmät jäljelle jääneet bugit luultavasti korjattu.
Windows 10 on opettanut, ettei kannata hätäillä.
-
@androidikko sanoi ryhmässä Linux-versiopäivitykset:
Windows 10 on opettanut, ettei kannata hätäillä.
Juu ei! Leluilukoneessa on Win 10 LTSC ja ei mitään aikeita päivittää. Ei pääse kone edes internetiin.
-
Juu ei! Leluilukoneessa on Win 10 LTSC ja ei mitään aikeita päivittää. Ei pääse kone edes internetiin.
Mikä se sellainen Long Term Supported Client (?) oikein on?
Minun Windows 10 -versiotani tuetaan 18 kuukauden ajan julkaisusta.
-
Long-Term Servicing Channel, 10 vuoden tuki (jota en kaipaa) ja mikä parasta, ei appiroskaa.
-
Win 10 LTSC:n loppusäätö vielä tällä https://www.oo-software.com/en/shutup10 ja tällä https://www.thewindowsclub.com/ultimate-windows-tweaker-4-windows-10, niin Winukkaa melkein sietää näppylöittä sen aikaa, että saa ohjelmansa käyntiin.
-
Long-Term Servicing Channel, 10 vuoden tuki (jota en kaipaa) ja mikä parasta, ei appiroskaa.
Mistä sen saa? Vai pitääkö Kymppi hakkeroida?
-
Maksaa fyffeä ja yrityskäyttöön tarkoitettu.
-
@marko-forssell sanoi ryhmässä Linux-versiopäivitykset:
Maksaa fyffeä ja yrityskäyttöön tarkoitettu.
Niin arvelinkin.