susivamma
-
25 vuotta sitten: Windows 95 oli käyttöjärjestelmän historian tärkein uudistus
Susivamma oli tuttuun Mäsätyyliin hypetetty kusetus. Kyseinen DOSsin päälle kasattu epävakaa kikkare hämäsi minuakin kokeilemaan. Kauaa ei tosin tarvinnut homma katsella kun totesi systeemin käyttökelvottomaksi.
Aika äkkiä koneeseen tuli Linux yhdessä kiinteän Internet yhteyden kanssa. Sillä tiellä yhä ollaan, homma kun vaan toimii ja toimii.
Jutun videossa hemmolla on naama vihreänä kun oksennuspussit ovat loppu?
PS: Yhdellä retropelikoneeni vaihtokelkalla on Win 98SE, joka on ihan kelvollinen ponnistin moista vaativille peleille (ei muuhun).
-
@mikropiltti
OuJea!! DOS Toimi vallan mainosti Civilization ja DOOM I/II !
-
No samapa minulle... Kuulun siihemn 1%:iin kenellä ME toimi kuin junan vessa!!
Aikanaan kauhiasti ihmettelin ku porukat kirvas ME:tä...
Mulla ME Jöpötti ja TOIMI!
-
Mie olen käyttänyt MEtä jotain max 30 minuuttia jos edes sitä.
-
Pakko toki kyllä myöntää, tuon jälkeen en saanut ME:tä kunnolla toimimaan missään muussa kokoonpanossa.... Se oli sitten aina 98SE, mikä asennettiin!!
-
MS-DOS pelien kanssa ei kannata edes Win 98SE:llä pelleillä. Ihan puhtaassa MS-DOSissakin tekee usein tiukkaa. Kaiken maailman muistikonfiguraatioilla sai yrittää.
Tällaiset setit minulla: https://lum.kvy.fi/pub/config.txt & https://lum.kvy.fi/pub/autoexec.txt
Esim. "old game" tapauksessa käytetään MS-DOS v6.22 alla MS-DOS v5.x:n himem.sysiä, jotta saadaan muisti rajattua 16 megaan.
[MENU] MENUITEM NORMAL, 4DOS, QEMM, SMARTDRV MENUITEM CD, 4DOS, QEMM, SMARTDRV, CD MENUITEM NET, 4DOS, QEMM, SMARTDRV, NET MENUITEM NET_CD, 4DOS, QEMM, SMARTDRV, NET, CD SUBMENU GAME, GAME SUBMENU GAMEO, OLD GAME SUBMENU SOFT-ICE, SOFT-ICE MENUDEFAULT NORMAL, 2 ... [GAMEO] MENUITEM _GO_H, HIMEM, 16MB RAM MENUITEM _GO_HE, HIMEM, EMM386, 16MB RAM MENUITEM _GO_HEU, HIMEM, EMM386, 16MB RAM, NOUMB MENUITEM _GO_HC, HIMEM, 16MB RAM, CD MENUITEM _GO_HEC, HIMEM, EMM386, 16MB RAM, CD MENUDEFAULT _GO_H ... DEVICE=C:\BIN\HIMEM.OLD
-
@marko-forssell sanoi ryhmässä susivamma:
Mie olen käyttänyt MEtä jotain max 30 minuuttia jos edes sitä.
Minulle näytettiin koulussa Windowsia siirtoheittimeltä 15 min.