Javan tarpeellisuus
-
Viesti poistettu.
-
Nyt kun tuo Aapelikin lopettaa Tammikuussa niin Javaa ei tartte sitävarten olla. Siellä kun on aika monta Java peliä.. https://www.is.fi/digitoday/art-2000005912460.html
-
Ite on ole javaa asentanut windowsiin (omaan koneeseeni) sitten xpn ja vaikka olen vieraillut monilla sivuilla niin en ole törmännyt javaan.
-
@androidikko sanoi ryhmässä Javan tarpeellisuus:
Eilen tutkin Javan verkkosivuja ja huomasin, että kuluttajille tarkoitettua Javaa (eli selainlaajennusta) tuetaan ainakin joulukuuhun 2020 asti.
Java-selainlaajennus ei suostu kuolemaan (viimeisin päivitys on julkaistu 20.10.2020). Mikrobitti uutisoi Java-selainlaajennuksen tuen lopettamispäätöksestä tasan 4 vuotta ja 9 kuukautta sitten. Joko tammikuussa 2021, 5 vuotta selainlaajennuksen lopettamisilmoituksen jälkeen, saataisiin viimein julki selain-Javan tuen päättymispäivä? Adobe on antanut lopettamisilmoituksen jälkeen Flashille tekohengitystä "vain" reilut 3 vuotta, kunnes Flash Playerin taru päättyy 31.12.2020.
-
Java Chromeen vaatii kikkailua ja toimivuus voi olla niin tai näin ja FFssä vaatii 32bit version (ja ehkä ESRn) ja toimii ehkä.
LTS Javan tuki loppuu alta 3 vuoden päästä ja uusimman (?) ei-LTS tuki loppuu/loppunee ensi vuonna.
https://www.oracle.com/java/technologies/java-se-support-roadmap.html
-
Vaihtakaa Linuxiin niin voitte päättää ihan itse. Ihan sama mitä Adobe, M$ tai Oracle hörisee.
-
Sama se on Windowsissakin että itse saa päättää että asentaako Flashin (ei-MS Flashin, MS-Flash vaatii Edgen/IEn) ja/tai Javan. Flash kuolee parin kkn päästä mutta Java taitaa pysytellä hengissä vielä vuosia.
-
Vaan miten pääset eroon siitä IE/Edge Flashista? No et aiemmin juurikaan mitenkään. Nyt viimein julkaisivat kilkkeen kikkareen poistoon.
-
En ole käyttänyt Javaa varmaankaan 10 vuoteen. Kerran viimeaikoina yritin asentaa sitä Minttiin retroilumielessä, mutta se ei onnistunut jostain syystä.
-
Puuttuu sopiva repo.
-
Riippuu siitä mitä sillä Javalla kuvittelee tekevänsä. Mitään selain pluginia ei enää ole. Ja ihan tasan tulee distrojen mukana.
/home/lasse>java --version
openjdk 11.0.8 2020-07-14
OpenJDK Runtime Environment (build 11.0.8+10-suse-lp151.3.19.1-x8664)
OpenJDK 64-Bit Server VM (build 11.0.8+10-suse-lp151.3.19.1-x8664, mixed mode)
-
no kumminkin linushintissä on ohjeet miten java asennetaan minttiin.