CD-asema katosi laitehallinnasta
-
CD/DVD-asema ei toista enää levyjä. Sitä ei löydy enää laitehallinnasta eikä resurssienhallinnasta. Olemassaolostaan CD-asema ilmoittaa kannettavaa tietokonetta (ThinkPad) käynnistettäessä siten, että CD-asema avautuu monta kertaa. Kun liikkuvan painaa takaisin, se ponnahtaa heti uudelleen ulos. Kun asemaa painaa koko ajan sormella ensimmäisen minuutin ajan, asema pysyy suljettuna. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta ongelmasta ja sen korjaamisesta.?
-
@pertti-savimäki Tuolla vinkkejä. Noita filttereitä varsinkin piti joskus rukkailla.
-
Tuon jo tarkistinkin. Ei ollut filttereitä lainkaan, sen paremmin ylä- kuin alafilttereitä.
-
Katsoithan muuten laitehallinnasta myös piilotetut laitteet?
-
@paper Sen jälkeen kun olin kokeillut kaikki annetut ohjeet, korvasin optisen aseman uudella. Nyt CD/DVD-asema näkyy ja toimii. Turha raksutus ja ylimääräiset luukun avautumiset loppuivat.
-
@pertti-savimäki sanoi ryhmässä CD-asema katosi laitehallinnasta:
Sen jälkeen kun olin kokeillut kaikki annetut ohjeet, korvasin optisen aseman uudella.
Ai niitä myydään edelleen!?
-
Viesti poistettu.
-
@mikropiltti. Ostin Lenovo ThinkPad -tietokoneeseeni uuden optisen CD/DVD-aseman, joka on ns. alkuperäisvaraosa, loppuunkuluneen tilalle. On totta, että CD/DVD-asemaa ei ole enää kaikissa uusissa halvoissa tietokoneissa. Niihin voi kuitenkin ostaa ulkoisen optisen aseman, joka liitetään USB-porttiin. Pidän optista asemaa välttämättömänä tietokoneen tehokkaaseen käyttöön.
-
Njuu, en minäkään vielä aio DVD-asemasta luopua, vaikka käyttöä ei juuri ole. Minulla on SONY USB korppuasemakin:
Oli kuulemma jossain vaiheessa SONYn myydyimpiä tuotteita.
Vanhoissa koneissani toki on ihan oikeat lerppu- ja korppuasemat. PC korput tosin ovat minulla vähissä. On tullut siirrettyä lähes kaikki turvaan muille medioille.