Pro gradu -kysely kuorista

• Olen maisterivaiheen tietotekniikan opiskelija Jyväskylän yliopistossa graduntekovaiheessa.
    Teen kyselytutkimusta aiheesta kuoret (eng. shell) ja niiden roolista yrityksissä ja työelämässä.
    Tutkimuksessa kartoitetaan syitä,
    miksi kuoria ja kuoriohjelmointia käytetään työelämässä perinteisten ohjelmointikielin sijaan.
    Vastaajalta odotetaan osaavan tietotekniikan perustaitoja ja sekä mahdollista kokemusta kuorista.
    Kysely on suomenkielellä.
    Kyselyyn vastataan nimettömänä,
    aineisto käsitellään anonyymisti ja poistetaan tutkimuksen valmistumisen jälkeen.
    Vastaamalla kyselyyn autatte graduani aineiston keräämiseen.
    Aineistoa kerätään helmikuun loppuun asti.

Linkki kyselyyn: https://link.webropolsurveys.com/Participation/Public/d1720833-7628-4e7e-9c15-243c005190b9?displayId=Fin1981471
    Lisäkysymykset voi lähettää sähköpostiin: jejoojal@student.jyu.fi

Kiitokset vastauksestasi!

• Pitäisiköhän tästä tehdä pieni pätkä meille nettiin? 🤔

Voisitko pistää vähän lisäpohjustusta vaikka minulle mailiin olli.vanska [ at ] almamedia.fi ?

• Nyt tästä oli uutisartikkeli saatu aikaan.

Minulla kysely hyytyi jo kohtaan 6: Mitkä / Minkälaiset tehtävät kuoriohjelmoit (engl. shell-scripting)?

En oikeasti tiedä. Kotona ja duunissa teen ihan sikin sokin ainakin bash/python/cmd/4nt/vbscript/powershell skriptausta. Joskus harvoin väännän C:llä jonkin hiukka vaativamman jutun.

Mitään en osaa kunnolla ja koodaan niin harvoin, että kaikki (varsinkin C:n pointterit) tuppaa unohtumaan. Käytän pohjana aiempia tekeleitäni Googlaan apuja vaan copy/paste koodausta en harrasta, haluan ymmärtää jokaisen rivin toiminnan.

• Mitään en osaa kunnolla ja koodaan niin harvoin, että kaikki (varsinkin C:n pointterit) tuppaa unohtumaan. Käytän pohjana aiempia tekeleitäni Googlaan apuja vaan copy/paste koodausta en harrasta, haluan ymmärtää jokaisen rivin toiminnan.

Älä sure, noin se menee suurinpiirtein meillä kaikilla muillakin. No on mulla pari spesiaalikoodausjuttua, joissa olen ehkä keskivertoa parempi.

• Juu en sure, lopetin täyspäiväiset koodaushommat iät ajat sitten. Skriptejä sun muuta tarvitsee kuitenkin edelleen satunnaisesti vääntää.