Nvidia / ajuripaketit Windows Storesta
-
Kaikkensa tekee Micro$oft pilatakseen Windowsin lopullisesti:
Jos Nvidia lopettaa vaihtoehtoisen ajuripaketin tarjoamisen (sellainen, jossa on mukana heidän control panel), loppuu Nvidian näytönohjainten ostaminen minun osaltani.
Minä en ota käyttöön yhtään mitään, jonka hallinnasta en voi itse päättää. Yksikään tarvittava ohjelmanpätkä ei voi olla minkään online storen varassa. Kaikki tarpeellinen on saatava ladattua turvaan kovalevyn nurkalle ja käyttöön ilman mitään nettiyhteyksiä.
t: jäärä(kö?)
-
@mikropiltti
Linkittämälläsi FAQ sivulta löytyy kohta:My Windows 10 PC has NVIDIA DCH Display Drivers installed. Can I download and install NVIDIA Standard Display Drivers from NVIDIA.com?
Yes, you can locate and download the driver through the Advanced Driver Search. When installing Standard Display Driver versions posted 12/6/19 or later, the driver >installation will force a clean installation which will fully remove the previous DCH driver before the Standard driver is installed. Should you be attempting to install a >Standard Display Driver version posted before 12/6/19, we recommend you manually uninstall the previous DCH driver before beginning the installation.Eli ajurit saa vieläkin ladattua suoraan nVidian sivuilta, mutta tuo Control Panel on sitten Microsoft Store exclusive tästä lähtien =(
-
Tähän nyt onneksi vielä on (advanced search yritysten lisäksi) kikka.
- etsi tarvitsemasi ajuri
- poista URLista -dhc osuus
- lataa control panelin omaava ajuri
Vaan siis jos tuon jakelu loppuu, niin sitten lienee pakko tutustua AMD:n ihmeelliseen maailmaan (niilläkin on ollut kaikkea sontaa ajureissa kautta aikain).
Ei meillä duunissakaan koneet lataile M$ Storesta yhtikäs mitiä. Osa koneista ei pääse internetiin ollenkaan. Ei tosin ole Nvidian näyttiksiä.
-
Näemmä standardi ajurien tuki loppui 4nn sarjaan ja uudet 5nn ajurit ovat vain mallia dch. Saapi nähdä toimivatko ollenkaan vai onko ainoa puute control panel kilke.
Paskan pukkasivat kuitenkin.
-
No johan, control panel löytyy 527.56-desktop-win10-win11-64bit-international-dch-whql.exe puketista. Yksi mahis toki on, että se on ylijäämää 472.12-desktop-win10-win11-64bit-international-whql.exe puketista vaan en kyllä pidä sitä kovin todennäköisenä.
Jotain lisenssiehtojen hyväksyntää kyseli, ennen kun avasi control panelin.