"Yhä useampi suuri kodinkone hankitaan verkon välityksellä."

• Otsikon mukaisesti kirjoittaa IS: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007757132.html

Kiintoisa ilmaisu tuo "verkon välityksellä". Ei minulle ole suunnilleen viimeiseen neljännesvuosisataan tullut mieleenkään lähteä kauppoihin kiertämään esim. pesukonetta etsimään. Netistä on etsittyä tietoa ja järkevää hankintapaikkaa. Itse ostaminen on sitten saattanut olla myymälään marssimista.

Sama pätee nykyään lähes kaikkeen, etsin netistä ja ostan sitten jollain tapaa. Kotimaassa en yleensä halua maksaa suuria postikuluja ja sitten nauttia hitaasta toimituksesta.

Elintarvikkeita, hygieniatuotteita ja vaatteita (joiden hankintaa inhoan) ostan lähes aina perinteisesti eli menen kauppaan ja katson mitä on tarjolla. Kahdessa ensimmäisessä kategoriassa tosin tuppaa Lidl olemaan oletus.

• Riippuu kuinka lähellä kodinkonekauppa on että ostetaanko kaupasta sen jälkeen kun on hutkittu netissä vai suoraan netistä ja missä asuu eli jos kerrostalo niin löytyykö hissiä (hullu pitää olla jos itse alkaa raahaaman pesukonetta/jääkaappia kerrokseen c kerroksesta a). Sama juttu telkuissa että harva viitsii itse raahata se 80+ tuuman telkku kotia vaikka olisi auto johon se mahtuu.

Ruuan ostaminen netin kautta on kohtuuhelppoa mutta ainakin taannoin oli pikkasen kallista kun 20 euroa menee vaikka tilaisi 2 maitoa, leipää ja leivänpäällisiä ja tilaus pitää tehdä ed. päivänä (ja kun kaveri/sukulainen ilmoittaa seuraavana päivänä että tulee vierailulle niin nettitilaus oli turha kun silti pitää itse raahautua kauppaan).