taitaa jatkossa Samsung olla ykkönen
-
En tykkää Sampan kuonaohjelmista, mutta tableteissa Samsung jo on ainoa realistinen vaihtoehto. Jatkossa näemmä puhelimissakin: https://www.theregister.com/2021/02/23/does_samsung_want_you_to/
Samsung has announced that all its Galaxy devices will now receive security updates for four years after initial release.
Heippa "Nokia"...
-
Hävyttömän lyhyitä päivitystukiaikoja uudelle puhelimelle. Kun puhelimen ostaa, ajattelee sen kestävän vähintään 10 ... 15 vuotta. Ostin iPhone Xs:n pari vuotta sitten. Nyt luin, että ohjelmapäivityksiä taattaisiin puhelimen julkaisuhetkestä vain viideksi vuodeksi eteenpäin, vaikka puhelimen hinta oli yli 1000 euroa. Mitäs sen jälkeen? Tuleeko siihen edes sovelmapäivityksiä ja uusia appseja? Muuten olen ollut tyytyväinen puhelimeeni, enkä siitä hevin haluaisi luopua.
-
Applella on päivityskuvio paras (mitä nyt pientä hidastuskikkaakin käyttivät), mutta Apple ei vaan kertakaikkiaan sovi minulle. Haluan esim. ihan itse päättää mitä puhelimeeni asennan.
-
Juurikin Sampan esiasennettujen ohjelmistojen vuoksi pysyn Nokiassa, ellei firma mene konkkaan. Jos menee, täytyy tehdä valinta Sampan ja iPhonen (toivottavasti SE-sarja saa jatkoa) väliltä.
Eipä mene HMD:llä kaksisesti: sen sivuilla listataan kokonaista 4 älypuhelinta, joista paras, Nokia 8.3 5G, on julkaistu maaliskuussa 2020. Uusin puhelin on joulukuussa 2020 julkaistu Nokia 5.4.
-
Joo, Nokian julkaisutahti on hiipunut. Ja minun Nokia 8:n tuki loppui lokakuussa, ei ole aikeita ostaa uudempaa ilman sen kummempaa syytä. Mitään raha-asioita tms. en kuitenkaan luurilla puuhastele.
Siinä sinun omaamassasi mallissa on mm. se älytön Google nappula ja muustakin aiemmin napisin uudemman Androidin osalta.
Samsungin roskia saa jonnin verran disableen ja piiloon sentäs. Siivottu käyttöliittymä on ihan OK.
-
Motorolalla muuten taitaa edelleen olla aika puhtoisia luureja tarjolla vaan se pulju ei minua toiste kuseta päivityslupauksillaan.
-
@androidikko sanoi ryhmässä taitaa jatkossa Samsung olla ykkönen:
Uusin puhelin on joulukuussa 2020 julkaistu Nokia 5.4.
Korjaan: uusin julkaisu on viime kuulta: https://mobiili.fi/2021/02/03/edullinen-noin-sadan-euron-nokia-1-4-alypuhelin-julki-varustettu-android-go-edition-kayttojarjestelmaversiolla/
-
Joo, Nokian julkaisutahti on hiipunut.
Joku vielä uskoo "Nokiaan" (pomo kyllä otti hatkat): Suomalaiset startupit keräsivät lähes miljardirahoituksen –suurin erä meni puhelinvalmistaja HMD:lle
Vaan mikä ihmeen startup HDM muka on!?
-
Testissä Samsung Galaxy S21 Ultra – erinomaisesti viimeistelty puhelin
Hinta on edelleen täysin posketon (yksi numero liikaa), mutta tuossa on hyvänä juttuna kohtuullinen kamera. Kaikki suorituskykyhössötys (esim. peleissä) on minulle turhaa.
Yksi syy sille, etten koskaan saa ostettua kameraa, on se, etten kuitenkaan sitä mukana jaksa retuuttaa. Jos kamera (mallia edes jotenkin kelvollinen) olisi luurissa, tulisi sitä enempi pidettyä mukanakin.
Neljän vuoden päivityksillä luuria ei tarvitsisi ihan heti edes vaihtaa. Taidan kuitenkin odotella samaa kameraa taittuviin luureihin, niin voi sitten korvata tabletinkin samalla.
-
En ole suuri Android-puhelimien fani yleensä, mutta näen heidän puhelimissa joitain hyviä ominaisuuksia. Kuitenkin siitä lähtien, kun aloin käyttää iPhonea, pysyin siinä, koska minulle se antaa minulle vastinetta rahoilleni. IPhone kestää vuosia ja kamera on loistava. Vihaan kuinka Android-puhelimissa on tämä sisäänrakennettu suodatinelementti kameroissaan, joka haittaa niiden laatua.