Returnal PS5
-
Taitaa taas jäädä väliin Housemarquen peli. Kirosana tuo roguelike, minulla ei ole malttia eikä aikaa hieroa samaa peliä 17 kertaa.
And that's enriched with some roguelike elements for variation and replayability.
Aiemmat Housemarquen pleikkapelit ovat jäänet väliin, koska niistä on ollut saatavilla vain DRM kripletit, nyt sentäs on luvassa peli ihan kiekolla.
Jos peli on kelvollinen ja roguehöttöä on siedettävissä määrin, on 70 € kuitenkin aivan liikaa. Saapi nähdä kauanko kiekon hinnan lasku järjelliselle tasolle kestää.
Muutenkin tuntuu koko PS5 aina vaan huonommalta idealta. Nyt Sony nitistää Japanin pelikehityksensä ja julkaisee lisää pelejä PC:lle.
-
Nyt pari kertaa livenä sen pömpelin nähneenä PS5:n design näyttää kyllä jo ankealta
-
Ei minua kurvit haittaa, suuri koko kylläkin. Ja pömpeli voisi olla kokonaan musta.
Myös alkuperäinen PS3 oli liian järeä. Keskimmäinen eli slim malli on hyvä, viimeisin malli eli super slim on ankeaa halpisroskaa.
-
Wikipedia SNES peleistä: SNES julkaistiin Isossa-Britanniassa 150 punnan hintaisena huhtikuussa 1992, ja Manner-Euroopan julkaisu tapahtui muutamaa viikkoa myöhemmin. ... Yhtenä ongelmana Suomessa oli Segan kanssa käydyn tiukan kilpailun lisäksi pelimoduulien korkeat hinnat; uusien pelien hinta oli usein 600 markkaa (n. 100 euroa).
Vuoden 1992 600 markkaa tosin on nyt jo 150 euroa.
Muistan tuon kylmäävän 600 markkaa, hinta oli aivan järjetön. Yhtään peliä en silloinkaan Suomesta ostanut. Tai no ostin minä käytetyn USA Star Foxin joltakulta 100 markalla.
-
-
-
Kaipa tämän joutuu hankkimaan, vaikkei rogue like hirveästi iskekään. Vaikuttaa hyvältä ja kerrankin malttavat peliänsä medialla myydä.
Esim. Resogunin kanssa joutuu menemään CFW:llä ja "varmuuskopiolla".
-
En muuten aikoinaan löytänyt mistään (alkuperäistä) Alien Incidentiä. Kaupoissa tuputettiin vain lokalisoitua "Muukalaisten Yö" peliä.
Sain alkup. Alien Incidentin suoraan Housemarquen konttuurilta kun annoin vaihdossa Jamma arcade cabinetin. Hyvä diili, eh. Housemarque hoiti kuljetuksen ja minä sain lisätilaa kotiin. Emolevyt pidin itselläni.
Jos jonkin kaapin vielä hommaan, niin siinä täytyy olla helposti käännettävä näyttö. Nykyään tosin tarpeeksi suuri ja suuriresoluutionen LCD-näyttö (saaneeko OLEDia) ajanee saman asian.
-
Yhtään peliä en silloinkaan Suomesta ostanut. Tai no ostin minä käytetyn USA Star Foxin joltakulta 100 markalla.
Itse asiassa tämä on Hietalahden kirppikseltä. Jostain kumman syystä olin aiemmin myynyt saman pelin pois ja sitten vuosia myöhemmin bongasin priiman kappaleen.
-
Peliarviossa Returnal: https://www.mikrobitti.fi/testit/peliarviossa-returnal-housemarquen-uusi-uljas-evoluutio/fffa056c-adab-4fd7-a557-4b153da489f8
Tekijöiden haastattelu: https://www.mikrobitti.fi/uutiset/kosmisen-kauhun-kierteessa-upean-returnalin-suomalaiset-tekijat-kertovat-mista-pelissa-on-kyse/aa1d7c76-899b-4e1e-839e-4463a6ae2c0d
-
Liian buginen tuo Returnal. Ehkä siitä joskus julkaistaan fixattu fyysinen versio.
Liian kalliskin peliksi, jota en kuitenkaan jaksa tahkota.