Cisco EPC3928 ja WhatsApp-puhelut
-
Ongelma: Cisco Model EPC3928AD palomuuri voi olla korkeintaan low-tilassa, jotta ainakaan iPhonen WA -puhelut onnistuvat. Edes medium-tasolla ei onnistu.
Mitähän portti-ym. määrityksiä pitäisi erikseen WA:lle antaa? WA -tekstareissa ja ääniviestien ja kuvien lähettämisessä ei ole ongelmia.
Mainittakoon, että Cisco on isäntämodeemina ja sen perässä ZyXel siitä syystä, että Finnpanelin katsojaseuranta vaatii sen voidakseen "vakoilla" Internet-pohjaisten lähetysten seurantaa. Ciscon WiFi on pois päältä, ettei se hidasta liikennettä, koska WiFiä käytetään ZyXelin kautta. Mutta todellakin noista Ciscon palomuuriasetuksista on tämä WA -homma kiinni, samoin se millä porttimäärityksillä Finnpanel voi seurata liikennettä. Lisäsimme just porttimäärityksiä, jotta palomuuri voisi olla medium. Mutta nyt nämä saamarin WA -puhelut!Tässä lisätietoa modeemista: Hardware Revision: 2.0
Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R8
Current Software Revision: e3928A-E15-5-E122-c5110r55113-160318c
Firmware Name: e3928A-E15-5-E122-c5110r55113-160318c.bin
Firmware Build Time: Mar 18 09:53:37 2016
Cable Modem Status: Operational
-
Täällä on jonkunlainen vinkki https://community.cisco.com/t5/web-security/allowing-whatsapp-through-proxy/td-p/2153576