"mikä pelikone on paras?"
-
Nintendo tietenkin. Ei auta PC:n kovuus yhtään mitään, jos ei ole haluttuja pelejä saatavilla. Tai kaikki lähes pelit ovat nettiin vinkuvia DRM kräplettejä.
-
-
Itse pelivehkeet mitä kotosalta kautta aikojen saaton on löytynyt on ollut elektroniikkapelejä
... MSX, C64 ... sitten lukemattomia PC koneita tuolta tähän päivään asti.. sit siinä tietokoneen rinnalla on kulkenut Pleikkarit PS2, PS3, PS VITA, PS4 ja eiköhän se aikanaan PS5 ja luonnollisesti PC tulee aina kans olemaan
yhteen aikaan voitin arvonnassa XBOX360 kanssa sen ehtoopuolella jo, ei sitä hirveästi tullut käytettyä (lähinnä Fable 2 ja jotain Forza Motorsportia tuli hivenen testailtua), toki sille ohjaimelle PC:n puolella käyttöä on löytynyt enempikin.
Hyvin on tuolla kombolla PC & PS pärjäilty, joten sillä varmaan jatketaankin sitten edelleen.
-
Ehkä vielä vanhoilla päivillä alat ymmärtämään Nintendon päälle.
-
Minulle PC on hyvin pitkälle menettänyt merkityksen pelialustana juuri DRM:n takia. Suurin osa peleistä vonkaa nettiin (en koske niihin) ja itse pelialustakin eli Winukka on DRM kilke. Winukan osalta DRM kuvion onneksi voi edelleen kiertää. Uudet pelitkin toki voisi warettaa vaan sille linjalle en ole tahtonut lähteä.
Windowsissa pyöritän monia emulaattoreita, joilla pelaan paljon vanhoja pelejä (PC ja muut tietokoneet sekä pelikonsolit). Sikäli Windows on minulle edelleen pelialusta.
Omistan myös kasan vanhoja PC:itä (ja muita tietokoneita), joissa pörrää MS-DOS sekä pelit ilman mitään emulaatiota. Yksi Pentium II kone on aivan huippu lähes kaikkeen.