Yhteyden elossapitäminen
-
Joillakin pankeilla on asetettu aikaraja yhteyden pysymiseen elossa, jos ei paina mitään näppäintä hetkeen. Aikaraja on kuitenkin asetettu niin lyhyeksi, että yhden laskun maksamisen aikana yhteys jo katkeaa, ja joutuu kirjautumaan pankin palveluun uudelleen. Onko sellaista selainta, jonka asetuksista voisi määritellä, että online-yhteys pidetään elossa, vaikka käyttäjä ei koko ajan painelisi näppäimiä? Jokin tietokoneeseen asennettava lisäsovelmakin voisi auttaa.
-
Mutta muista sitten ettei tuota ole siihen suositeltu:
Please note that it should not be used for banking, financial, or any type of account that may host sensitive data. And it should only be used in a secure location, never in a public place.
Mutta näinhän se on, ei suositella verkkopankkiinkaan, mutta tekee juuri sen mitä kaipaat.
-
En kyllä koskisi moiseen selainlisukkeeseen. Huimat 157 käyttäjää ja kaikissa arvosteluissa kerrotaan, ettei toimi.
Mikä ihmeen pankki heittää ulos kesken laskun maksun? Kannattanee kysyä sieltä, onko kuviossa vikaa.
-
@mikropiltti sanoi ryhmässä Yhteyden elossapitäminen:
En kyllä koskisi moiseen selainlisukkeeseen. Huimat 157 käyttäjää ja kaikissa arvosteluissa kerrotaan, ettei toimi.
Mikä ihmeen pankki heittää ulos kesken laskun maksun? Kannattanee kysyä sieltä, onko kuviossa vikaa.
Totta tuo ja arvostelujen mukaan ei edes pelaisi. Tähän sivuun kannattaisi ehkä tutustua myös.
-
Viesti poistettu.
-
Ainakaan OPlla ei ole aikakatkaisua, tosin voi tulla eteen jos maksaa liudan laskuja ja hitaasti näpyttelee tarvittavat tiedot.
Taitaa olla mobiilipankki kyseessä.
-
Juuri törmäsin S-Pankissa siihen, että yhteys katkaistaan 60 sekunnin kuluttua, koska "et ole hetkeen käyttänyt verkkopankkia". Paitsi, että ilmoitus tuli kesken verkkopankin viestien selaamisen...
Täytyypä lähettää viestiä tuostakin muiden asioiden lisäksi. Edit: tätä viestiä kirjoittaessani ilmoitus tuli uudelleen. Väliä oli korkeintaan pari minuuttia.
-
@mikropiltti "Mikä ihmeen pankki heittää ulos kesken laskun maksun?"
Ilmeisesti se koskee kaikkia verkkopankkeja. Siitä tulee tosin ilmoitus, jonka mukaan en ole käyttänyt verkkopankkia hetkeen ja yhteys katkaistaan. Se tulee kuitenkin liian pian, samoin katkaisu. Yhteys katkaistaan myös silloin, kun selailen tilitapahtumia ja katselen maksettuja laskuja tai tarkistan, onko lasku varmasti maksettu. Silloin verkkopankki ilmeisesti tulkitsee tilanteen niin, etten enää käytä verkkopankkia.
-
Olen nyt ollut verkkopankissa n. 21 minuuttia (passiivisena n. 10 minuuttia) eikä ilmoitusta ole tullut. Kyseessä lienee väliaikainen häiriö. Lähetän viestin silti.
-
Juuri olin S-Pankissa (jossa uusi riesa näemmä) ja ei se minua koskaan heitä ulos, jos teen siellä jotain. Sitten kun en tee mitään, lennän ulos muutamassa minuutissa.
Itselläni on käytössä openSUSE ja Firefox ESR. S-Pankissa olen sallinut skriptit vain domainista s-pankki.fi. Kirjautumisen jälkeen sinne ilmaantuu joku muukin domaini, josta en ole skriptejä sallinut (enkä tutkinut, haetaanko sieltä skriptejä).
Paha sanoa mikä teillä on pielessä. Voisikohan taas syyttää Winukkaa?
Sitten se mainitsemani riesa. Ilmeisesti jatkossa joka hilkatin kerta tulee S-Pankkiin tällainen viesti, kun ostan EU:n ulkopuolelta jotain. Toki voisin antaa ainakin Amazonin laskuttaa euroissa ja ehkä säästyisin S-spammilta, mutta Amazon vetää välistä reippaasti (valuuttakurssimuunnoksessa siis).
-
Paha sanoa mikä teillä on pielessä. Voisikohan taas syyttää Winukkaa?
Minun kohdallani voi ehkä syyttää Macia.