01.01.1970 vanha rootin tuhoaja leviää suomessa kuin tauti!

• Omenaluuri ilmeisesti korjannut ongelman. Kaveripiiristä aikaleimaa löytynyt Android 8.0 eteenpäin. Ongelma on todellinen ja leviää kuin rutto!

• Enimmäkseen näyttää omenoita koskevan ja androidissa ei vaikuttaisi olevan kovin vahingollinwn.

• Sinä kumma kiinaja olet! Itselläni hajosi viisi luuria totaalisesti ja kaikki oli Androideja. Ytimen suojaus on mennyttä, tolla kikalla ja varmaan myös kyttien käytössä. 100% varma asiasta.

• Jos tuo olisi kovin yleistä, siitä olisi varmaan uutisoitu.

Toki maailmassa on miljoonittain ns. landfill Android luureja, joiden tuki on loppu jo siinä vaiheessa kun ne rullaavat tehtaalta ulos. Osassa on haittakkeetkin valmiina.

• @tuta-nota sanoi ryhmässä 01.01.1970 vanha rootin tuhoaja leviää suomessa kuin tauti!:

Sinä kumma kiinaja olet! Itselläni hajosi viisi luuria totaalisesti ja kaikki oli Androideja. Ytimen suojaus on mennyttä, tolla kikalla ja varmaan myös kyttien käytössä. 100% varma asiasta.

Moi, miten tuo pääsi vaikuttamaan peräti 5 luuriin? ☹

• @olli-vänskä-mb
    Asun maaseudulla ja linkkitorni on tuossa noin 300 metrin päässä. Kyseessä on ensin sim-attack, jonka jälkeen aikaleima vaihdetaan seuraamalla näytöntalleninta, jota kautta uudet salasanat saadaan myös haltuun. Enpä nyt juuri muista ohjelman nimeä mutta pohjana google mapsi. Sillä kun lähestyy mitä tahansa aluetta niin wifi verkot tulevat näkyviin. Sitä kautta selviää myös puhelinnumero, ip osoite sekä mac, jonka kautta wifin salasana kierretään. Aseena on Linux Kali ja käyttö varsin helppoa. Kaikki ohjelmat valmiina. Android, IOS ja Windows on koodattu Linuxilla eli ovat orjaohjelmistoa Kalille. Nyt on luurina yksinkertaisin. Pääsevät siihenkin ja voivat esim laittaa äänet pois päältä. Linkkitorni paljastaa uudet verkot, eikä VPN:stä eikä muistakaan hyötyä, mikäli tietävät kotiosoitteen. Kaupungin hälinästä tuskin verkkoja pystyy niin tarkasti löytämään kuin maaseudulla. Kummaa sakkia kun pystyvät poistamaan google play kaupasta korjausohjelman. Myös Gmailia koplataan niin, että lähetetyt, jäävätkin luonnoksiksi, eivätkä lähde mihinkään. Koneet, jotka on on mobiilidatan tai paskan reitittimen varassa tyhjennetään ja salasanat muutetaan. Protonmailista tai mistään ei apua ole koska kone ja puhelin on täynnä keyloggereita, jotka lähettävät kaiken kirjoitetun pilveen. Konetta saa pyyhkiä yötä päivää, eikä ytimessä olevat kikat näy kuin joillakin ohjelmistoilla. Kuulostaa varmasti sekavalta mutta tarina on tosi ja kestänyt jo neljä kuukautta. Etsivät koodia, jonka ostin. Eipä tule löytymään. Koodissa on osoitteet, jonne ip osoitteet ohjataan. Käry käy vielä . Tein Poliisillekin tutkintapyynnön identiteettivarkaudesta mutta eivät resusurssit kuulemma riitä vaikka minulla on näyttää minne ip:t on ohjattu. Etenkin vaarassa ovat Hostingpalvelun asiakkaat, joita on oman ilmoituksen mukaan 40 000! Puljussa piti olla 24/7 valvonta mutta eipä ollut kun koitin yöllä soittaa ja ilmoitella, että c-Paneelista on imetty tavaraa 3.5 teraa minun domainien kautta. Saattepa nähdä, että juttu on tosi. Vastaamo 2.0 on valmis ja päähyökkäystä valmistellaan! Se on varmaa.

• "PÄIVITYS sisältää useita nollapäivähaavoittuvuuksien korjauksia. Näistä ainakin yksi on paikka Exchange-postipalvelimissa olleisiin haavoittuvuuksiin." 14.04.2021

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000007918887.html

Lue lisää: Verkossa on käynnissä hiljainen katastrofi – ”kymmeniä tai satoja Vastaamon tyyppisiä tietomurtoja”

• ""Minkään mikkisoftan tuotteen ajaminen suoraan internetin suuntaan ei ole koskaan järkevää. Varsinkin kun mikkisoftan lähdekoodeja oli päästy lueskelemaan. Välissä pitäisi aina olla suodattava palomuuri ja mielellään vähän fiksumpi proxy-palvelin, niin ei pääsisi suoraan hyökkäämään palvelimeen.

Mutta mennyt mikä mennyt. Nyt saa laiskuudesta, ahneudesta ja tyhmyydestä maksaa maineella ja rahalla. Säästäminen tietoturvassa on aina yrityksen oma vika." -Tuntematon

• @tuta-nota sanoi ryhmässä 01.01.1970 vanha rootin tuhoaja leviää suomessa kuin tauti!:

Minkään mikkisoftan tuotteen ajaminen suoraan internetin suuntaan ei ole koskaan järkevää.

Korjasin tuon.

• Jutussa mainittu "hiekkalaatikko" löytyy puhelimen rootista nimellä fancybox, jonka suojaus avautuu aikaleimaamalla.

• Microsoft julkaisi oman päivityksen 14.04 ja ainakin Samsung on tehnyt, osittaisen korjaukseen ytimeen 13.04, kaikessa hiljaisuudessa. Päivämäärät ei voi olla sattumaa. Tehtailijat liikkuvat täysin vapaasti omissa koneissani ja luureissani. Mikään ei näytä niitä pysäyttävän.

• Tätä nyt kuukausia tutkineena, olen päätynyt johtotulokseen. Sisään tullaan sim-kortista ja mikään yhteys ei ole turvassa, joka on jotenkin riippuvainen sim-kortista. Tekniikka on todella vanhaa ja vastassa vain neljän numeron pin-koodi. Googleta sim-attack, Linux Kali. Myös bitlockerin käyttö auttaa asiassa. Windowsin Home versioissa, ei moista ole mutta muissa versioissa kyllä. Onnea taisteluun ja oikeiden aseiden löytämiseksi! Case closed!

• Voiko tosiaan olla niin. että Windowsin ja Samsungin ohjelmistokehittäjät, eivät ole tietoisia nollapäivä (Zero-Day Exploits) haavoittuvuuksista vieläkään?
    https://www.youtube.com/watch?v=xZc6mD9PSI4
    Malware Fox löysi juuresta (Root CA) epäilyttäviä sertifikaatteja kolme, koneen toiminnoissa ei mitään muutosta. F-Securen Safe on tuossa pyörinyt kolmatta päivää ja on tarkastanut reaaliajassa 61669 tiedostoa sekä vahvistanut minun käyneen 10730 sivustolla, parissa päivässä. Näin kertoo maailman ykkönen ja on pysäyttänyt yhden tiedoston. Yhteys on kaapattu, sim-kortin kautta. kuten aiemmin on mainittu. Sama porukka tehtailee pankkihuijauksia tällä hetkellä. Olen seurannut heitä pitkään ja samoin he ovat seuranneet minua. Kissa-hiirileikille, ei näy loppua. Voisiko joku, jolla tietoa on , astua esiin ja kertoa kuinka nämä hyökkäykset saadaan loppumaan? Kiitos!

• Vaikka olen aktivoinut Cloud- Sandbox Teknologian, kone on ja pysyy etäohjattuna. Millään toimilla, ei saavuta mitään. Windows versiota vaihdellaan lähes joka päivä ja on suoraan nähtävissä kuinka esim. sulkevat ohjelmia sekä estävät ohjelmistoja toimimasta sekä vaihtavat salasanoja, kaikkeen minkä näkevät. Nämä toimet saavat älyttömät mittasuhteet kun laskutkin menevät niille ja on helvetinmoinen selvitystyö päällä. Puhelimesta lähetellään tekstiviestejä jne. Onko niin, että läppärin verkkovirrasta irrottaminen on ainoa keino, jolle saan nämä tyypit hetkeksi hoitamaan asioitaan sokeana?

• Olenko ainoa, josta tämä ketju tuntuu enempi salaliittoteorialta kuin todellisuudelta?

• @mikropiltti sanoi ryhmässä 01.01.1970 vanha rootin tuhoaja leviää suomessa kuin tauti!:

Olenko ainoa, josta tämä ketju tuntuu enempi salaliittoteorialta kuin todellisuudelta?

Et. Kumpikaan ei esitä sen kummempia todisteita tai edes kerro että mikä osoite/tms on kyseessä.

Itse tein kerran sertifikaatti-tarkistuksen ja löytyi pari vähän hämärää mutta ei koneesta ollut tullut spämmin lähettäjää tai muuta sellaista.

• Mulla ollut asiakkaina pari tällaista aikoinaan. Taisin siellä foorumillani näistä vasta jotain kertoakin.

• @paper sanoi ryhmässä 01.01.1970 vanha rootin tuhoaja leviää suomessa kuin tauti!:

Mulla ollut asiakkaina pari tällaista aikoinaan. Taisin siellä foorumillani näistä vasta jotain kertoakin.

Ihka oikeita ongelmia?

• @marko-forssell sanoi ryhmässä 01.01.1970 vanha rootin tuhoaja leviää suomessa kuin tauti!:

@paper sanoi ryhmässä 01.01.1970 vanha rootin tuhoaja leviää suomessa kuin tauti!:

Mulla ollut asiakkaina pari tällaista aikoinaan. Taisin siellä foorumillani näistä vasta jotain kertoakin.

Ihka oikeita ongelmia?

En tässä näin julkisesti avaa enempää, mutta kaikkea tulee vastaan, kun parikymmentä vuotta asiakkaita palvelee ja ongelmia ratkoo. Konsultointiakin on monenlaista.

• @marko-forssell
    Olette auttamattomasti kusessa, mikäli luulette kyseessä olen salaliittoteorian. Tämä on aivan todellista ja kyseessä on täydellinen yhteyden haltuunotto ja etäohjaus. Eilen näin rekisterin jämistä, että on tehty jonkinlainen proxy-siltaus yhteyden ja koneen välille. On se nyt perkele ellei kuuluisalle nettikytälle ole Linuxin Kali tuttu vekotin Entinen Backtracker. Älä jauhaa paskaa. Kytillä samat toimet, kuten aiemmin mainittu. Asiasta ei mitään epäselvyyttä. Ainoa, jolla pääsee kyllä.
    Tässä esimerkki kuinka Kalilla otetaan haltuun Android etänä. Salaliitto. Ei jumalauta, millä tasolla te pelaatte. Koittakaa nyt herätä, ennen kuin alkaa sattua ja isosti sittenkin. Ettehän te ole ole perusteista perillä. Täysin naurettavaa paskaa. https://null-byte.wonderhowto.com/how-to/hack-android-using-kali-remotely-0160161/