Microsoft News tehtäväpalkissa
-
Windowsin tehtäväpalkkiin (ruudun oikea alakulma) on ilmestynyt Microsoft Newsin lisäämä sääkuvake ja lämpötila. Miten sen saa poistettua?
-
Kokeile mitä vaihtoehtoja on kun klikkaat kuvaketta hiiren toissijaisella.
-
Kun näppään hiiren oikealla painikkeella kyseistä kuvaketta, avautuu alasvetovalikko, joka koskee koko tehtäväpalkkia. Alasvetovalikossa ei ole valintaa Microsoft News tai Sää.
-
https://www.groovypost.com/howto/disable-the-news-and-interests-widget-on-the-windows-10-taskbar/
Tuo kyllä väittää, että liksu auttaa.
-
Kumma juttu, ei oo tuota tullut esiin kertaakaan.
-
Ehdin tästä samasta asiasta aloittaa uuden keskustelun. Olen mielestäni kokeillut kaiken ja säätilaa joka on ihan eri puolelta maailmaa en tee mitään ja sitä ei saa pois tehtäväpalkista edes poistamalla microsoft news ohjelman kokonaan. Mikään tehtäväpalkin asetukset ei auta, säätila on tehtäväpalkissa eikä sitä saa pois.
-
Löysin itse miten sen saa poistettua tehtäväpalkista. Hiiren oikealla tehtäväpalkin päällä > uutiset ja mielenkiinnon kohteet > poista käytöstä. Säätila poistuu tehtäväpalkista.
-
Tämän valinnan avulla sain omalta koneelta tuon turhakkeen pois.
-
Tämän valinnan avulla sain omalta koneelta tuon turhakkeen pois.
Voi olla, että pois näkyvistä vaan et välttämättä pois.
t: en päästä Winukkaa nettiin
-
No jos se on noin tärkeä asia saada pois päältä, niin sinulla on oltava Pro versio winukasta.
Avaa Paikallinen Ryhmäkäytäntöeditori ja navigoi:
Tietokoneasetukset - Hallintamallit - Windowsin osat - Uutiset ja kiinnostuksen kohteet
Muokkaa "Ota Uutiset ja kiinnostuksen kohteet käyttöön tehtäväpalkkissa" arvoa vaihtamalla sen tilaksi "Ei käytössä".EDIT: Tuon jälkeen käynnistä tietokone uudelleen tai sulje/aloita explorer.exe.
-
Mulla on 2 (tai no 3 kun 1 on virtuaali) eikä yhdessäkään ole tuota news-hömppää ollut eikä sitä myöskään saa näkyviin.
-
Pro ja home on erilaisia tehtäväpalkin asetuksissa. Home´ssa toimii kuten kerroin ja pro´ssa ei ole ollenkaan uutiset ja kiinnostuksen kohteet kohtaa. Koko juttu on just microsoftin ja googlen tapaista tietoneissa, sillä koko microsoft newsin poistaminen koneelta ei poista palkista juttuja eikä ohjelman poistaminen todellisuudessa ole edes mahdollista. Sama asia googlen kanssa, ip osoitteen vaihtaminen vpn´llä ei poista googlea seuraamasta sillä google tekee sitä muillakin tavoin kuin ip osoitteella. Microsoft news ei voi edes käyttää muilla selaimilla kuin edgellä, vaikka oletusasetus olisi mikä tahansa, uutiset avautuu edgellä ja vaikka tallennusasetukset laittaisi miten tahansa, edge tallentaa koneelle automaattisesti ison määrän turhaa roskaa. Microsoftin ajatus on varmaan jokin sellainen ettei tietokonemaailmassa pitäisi olla muita kuin he ja tekevät asioista tietokoneilla pakollisia ja vaikka toiminnot olisi ainoastaan haitaksi niin niiden poistaminen käytöstä ei ole yksinkertaisinta.
-
Tuli tuo News-palkki kymppeihin (2/3) viimeisimpien päivistysten yhteydessä kuten Manulle illallinen tai Jäätteenmäelle ne paperit mutta sai äkkilähdön samantien eikä ole tullut takaisin.
-
Mikrobitti on todella ajan tasalla, https://www.mikrobitti.fi/uutiset/windowsin-tehtavapalkkiin-ilmestyi-ominaisuus-jota-et-valttamatta-kaipaa-nain-paaset-siita-eroon/aad88fd6-d41f-475a-807f-d6940d27a628
-
Minä taas haluaisin, että lämpötila ja sää näkyy palkissa, mutta nyt se on kadonnut, ja tilalla on jokin kuvake, en tiedä mikä, mutta siitä se vie sinne uutisiin.
Kuinkahan sen lämpötilan ja säään saisi takaisin?
-
Valitse näytä kuvake ja teksti? Voi toki olla että se on mennyt rikki (mulle väittää että on 29 astetta lämmintä joka on ~10 astetta liian korkea).
-
Kuvake ja teksti on päällä, ja kuvake siinä on, mutta ei se sääkuvake enää, eikä lämpötila.
-
Täällä jotkut ohjeet, https://www.thewindowsclub.com/news-and-interests-not-showing-or-missing