Minkälaisia muistoja purkeista?
-
Kaitsu kirjoitti jutun Complex BBS:n oikeusjutusta vuodelta 1994. Alkuperäinen ylläpitäjä ei muistele lämmöllä poliisin toimintaa: https://www.mikrobitti.fi/uutiset/complex-bbs-oli-suomen-ensimmainen-oikeuteen-joutunut-piraattipurkki-vuonna-1994-yllapitaja-kertoo-nyt-oman-versionsa-tapahtumista/447e5696-3670-4ce0-b5fe-1b006b5d7e50
Minkälaisia muistoja sinulla on purkkiaikakaudesta? Olitko aktiivikäyttäjä?
-
Tuli sitä joissakin purkeissa käytyä ns. omin luvin koulussa ja ex-MPCn purkissa tuli myös käytyä ennen sen sulkua.
-
Tunnen minä nämäkin herrat (Printti vuonna 1986):
-
Omat purkkikokemukseni alkavat varmaan jostain vuodelta -87, kun opiskelukaveri möi minulle vanhan 300 bps-modeeminsa hintaan markka per bitti (tosin tingin hinnan 250:een). Sen jälkeen olin VAXI:n vakiokäyttäjä siihen saakka, kun purkki ja sen jälkeen toiminut harrastepurkki lopetettiin.
Toinen aktiivisesti käyttämistäni purkeista oli Bad Sector, joka oli asenteensa vuoksi aikamoinen poikkeus bbs-maailmassa: Siellä piti muun muassa v**tuilla sysopille. Ja muutenkin sai tehdä asioita, jotka olivat muissa paikoissa kiellettyjä. Lisäksi siellä sai esiintyä nimimerkillä.
Tietoviikko-BBS oli myös yksi ensimmäisistä käyttämistäni purkeista. Eli tavallaan olen tämänkin keskustelualueen käyttäjä jo jostain 80-luvun lopulta
Fidonettiäkin tuli joskus jonkun verran käytettyä ja muitakin purkkeja on matkan varrella tullut kokeiltua, mutta tuossa lienevät tärkeimmät...