Kingdom Come Deliverance (2018)

• Kingdom Come: Deliverance Documentary | Gameumentary
    *Explore the formation of Warhorse Studios, their struggles to finance their ambitious medieval open world RPG and the risky design philosophy behind the entire game in our hour long documentary on Kingdom Come: Deliverance.
    https://www.youtube.com/watch?v=YwE2goNeshY

• ..muita olivat mm. Excalibur (1981), Krull (1983), Legend (1985), Dragonslayer (1980), Hawk the Slayer (1980), Ladyhawke (1985)…

Legend ja Ladyhawke (taas Rutger Hauer) löytyy hyllystä. Krullia en vieläkään ole unohtanut (tahtoisin unohtaa!) leffateatterikäynnistä.

Rutger Hauerilla oli tässä kohtaa jo ”Hollywood status” itselleen hankittuna, olihan mies käynyt Blade Runnerissa näyttelemässä.

Oli leffassa yksi toinenkin ex-replikantti.

• @mikropiltti sanoi ryhmässä Kingdom Come Deliverance (2018):

Legend ja Ladyhawke (taas Rutger Hauer) löytyy hyllystä.

Kahos, jokin rahastusversio luvassa. Ei ole edes 4K.

0_1625740539489_282848_front.jpg

@mikropiltti sanoi ryhmässä Kingdom Come Deliverance (2018):

Legend ja Ladyhawke (taas Rutger Hauer) löytyy hyllystä.

Kahos, jokin rahastusversio luvassa. Ei ole edes 4K.

Kukas noita pakottaa väkisin ostamaan jos ei nappaa ? Itselleni nyt ei muutoikaan 4K ole mikään autuaaksi tekavä asia ja juurikaan olennainen juttu elokuvien osalta. Kyllä ne mielenkiinnot mulla elokuvia kohtaan nousee ihan muista seikoista.

Arrow on laatujulkaisija. Tuostahan tulee myös parikin erilaista keräilyversiota lisäksi mutta käsittääkseni vain USAssa ne versiot. liekö noi perusversiot myös Euroopan puolella sit rantautuis kans.

Yleensä noissa Arrowin jutuissa on aina kääntökannet, sitten monesti booklettia. Noi on kivoja lisiä varsinkin fyysisessä jutussa. Sitten monesti niillä on paljon erinäisiä making offeja levyllä lisäksi.. sellaista harvinaisempaa vanhaa matskua kuin todella usein ovat nyt pitkän ajan päästä käyneet tekee uutta making of matskua kun ovat haastetteleet noita tekijöitä, paljon sen jälkeen kun elokuvat on siis tehty. Vaikkapa länkkäreiden puolella Sartana Limited boxi sellainen.

• Kukas noita pakottaa väkisin ostamaan jos ei nappaa ?

Eipä kukaan. Lähes varmasti tuosta jo hyllyssä oleva normiversio kelpaa minulle. Tässä tapauksessa siis 4K olisi saattanut edesauttaa päivityshalukkuutta.

Jupinaa: In other words, there is quality loss to the film itself that cannot be reversed, particularly not in terms of 4K restoration.

Itselleni nyt ei muutoikaan 4K ole mikään autuaaksi tekavä asia ja juurikaan olennainen juttu elokuvien osalta. Kyllä ne mielenkiinnot mulla elokuvia kohtaan nousee ihan muista seikoista.

Joissain leffoissa (varsinkin alun perin filmille kuvatuissa) se 4K lisäreso ja päälle lisävärit parantaa kokemusta kummasti. Normi Blu-ray on kyllä ihan OK. DVD:t taas ovat teknisesti niin sontaa, ettei niitä voi enää nykyvermeillä katsoa (pienestä interlace putkitöllöstä vielä jotain DVD-leffoja sieti).

t: pitäisi uhmata hellettä ja hakea 4K leffoja postista

• Arrow on laatujulkaisija. Tuostahan tulee myös parikin erilaista keräilyversiota lisäksi mutta käsittääkseni vain USAssa ne versiot. liekö noi perusversiot myös Euroopan puolella sit rantautuis kans.

Tuota mitä väliä? Elleivät rantaudu, voi tarvittaessa ostaa USA versiot.

Minä tosin olen pyrkinyt pitämään Arrowit EU versioina ja Criterioniit USAna. Helpottaa soittimeen maakoodiasetusten arvuuttelua.

• Toi Legenda on sellainen leffa että tuosta ihan perus versiokin on sinällään ihan perusteltua julkaista. Nuoremmalle väelle jos ei ole elokuvaharrastusta ja kiinnostusta yhtään niin toi Legenda on varmaan aikamoinen outolintu ja vähän tiedetty leffa enää näinä päivinä.

4Koona on toistaiseksi aika onnettoman vähän julkaistu ylipäätään leffoja. Että aikamoisen moni helmi menee aivan täysin ohitse vaan jos pelkästään niitä kahtelee.. siis jos vähänkään enemmän elokuvia on harrastellut. Eikä sitten maku ole pelkästään sitä valtavirtaa soutamista. Mieluummin mä katson itseäni oikeasti kiinnostavan DVD:n kuin jonkin 4K:n joka ei kiinnosta juurikaan. DVD:ssäkin on kuvanlaadussa aikamoisia eroja kieltämättä, heikoimmat on VHS tasoa melkeinpä mutta kunnolla tehdyt on ihan ok kuvanlaatu, no problemo.

No aihanan sitä voi tullimaksut & kumppanit maksella niin halustessaan, jos USAsta haluaa tilata.

• @tomi-n sanoi ryhmässä Kingdom Come Deliverance (2018):

4Koona on toistaiseksi aika onnettoman vähän julkaistu ylipäätään leffoja.

Jep. Toivon, että jotain klassikoita saisivat pukattua 4K:na.

Blu-rayllä minulla on lähinnä satuja ja tarinoita. 4K:na voisi hiukka laajentaa genrejä. Ikävät draamat silti jää, en kiusaa itseäni muiden ongelmilla. Tai no animaationa minulla on myös draamaa.

Että aikamoisen moni helmi menee aivan täysin ohitse vaan jos pelkästään niitä kahtelee.. siis jos vähänkään enemmän elokuvia on harrastellut. Eikä sitten maku ole pelkästään sitä valtavirtaa soutamista.

Määrittele valtavirta. Pitääkö olla katsojapuutteseen flopannut leffa, ettei ole valtavirtaa?

Mieluummin mä katson itseäni oikeasti kiinnostavan DVD:n kuin jonkin 4K:n joka ei kiinnosta juurikaan.

Juu, ei 4K kökköä leffaa paranna jne. Vaan DVD, öh...

DVD:ssäkin on kuvanlaadussa aikamoisia eroja kieltämättä, heikoimmat on VHS tasoa melkeinpä mutta kunnolla tehdyt on ihan ok kuvanlaatu, no problemo.

VHS on parempi kuin huono DVD. VHS:llä sentäs ole ei ole mitään kompressoitu kuutioiksi. Itse siedän paljon paremmin analogista häröä kuin digitaalista.

Yksi Star Trek setti oli ihan OK DVD:nä. Kaksi töllöjaksoa per kiekko. Saivat uuden kodin Posiolta. 🦌

No aihanan sitä voi tullimaksut & kumppanit maksella niin halustessaan, jos USAsta haluaa tilata.

Niin niille Arrow leffoillekin kävi Brexitin myötä. Ja jos ostat kotimaasta, maksat samojen mätkyjen lisäksi myös maahantuojan ja/tai kauppiaan välistävedot.

• Toy Story 4 ultimate collector's editionista puuttuu DVD! Taidan kirjoittaa Pikku Kakkosen postiin...

Krullia en vieläkään ole unohtanut (tahtoisin unohtaa!) leffateatterikäynnistä.

0_1625771800350_thumb_86581BE4-2AAC-4066-9C2B-4B76315F1BD3.jpg

0_1625771854491_7012113c-82c3-42cc-89af-7a1338844fef-image.png

• Juu, ei 4K kökköä leffaa paranna jne.

Montako tilaan?

0_1626073288819_turd-640.jpg

• @mikropiltti

0 kipaletta.