Mitä eroa on LAN: lla ja WAN: lla?
-
Tarvitsen jonkun, joka selittää tämän minulle mahdollisimman yksinkertaisesti. Yritä olla yksityiskohtainen, mutta yritä myös käyttää kieltä, jota joku, joka ei tunne tietokoneita, pystyisi ymmärtämään. Minulla ei ole teknistä kokemusta, joten yritä selittää tämä kuin puhut lapselle. Kiitos! https://showbox.tools/
-
-
Jos kotiin tilaa internetin esim. kuitu- tai kaapeliyhteyden kautta, niin siinä mukana tulee modeemi.
Lähiverkolla viitataan tuon modeemin ja siihen liitettyjen laitteiden välillä olevaa verkkoa.
Melkein kaikki modeemit mahdollistavat myös langattoman (WLAN) yhteyden laitteiden välillä.Laajaverkot (WAN) ovat pääosin tele- ja tietoliikenneoperaattorien omistuksessa, joita he vuokraa/myy eri organisaatioille (esim. yritykset ja valtiot).
-
@onemember sanoi ryhmässä Mitä eroa on LAN: lla ja WAN: lla?:
Jos kotiin tilaa internetin esim. kuitu- tai kaapeliyhteyden kautta, niin siinä mukana tulee modeemi.
Tai sitten se pitää itse hankkia (nimim. maksoin 170 euroa DNAlle että voin käyttää taloyhtiölaajakaistaa (valokuitu kaapeliverkon kautta) kun en viitsinyt alkaa maksamaan sitä osissa).
-
Minun nettini vaatii vain muutaman kympin kytkimen. Mitään modeemia ei onneksi enää tarvitse.